לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

יישום הצעת נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר עשוי לחולל מהפך


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 09/09/1984 (יום ראשון)
מיון מהיר:
ד"ר יצחק כהן לשעבר נשיא בית המשפט העליון הציע לחייב את בתי המשפט בארץ להיזקק למשפט העברי המקורי, קרי תלמודי, כל אימת שאין תשובה מפורשת בחוק.

הצעתו של ד"ר כהן, אם תתקבל, עשויה לחולל מהפך בחוק יסודות המשפט בארץ. לפי ההצעה אין די במה שנקבע בחוק יסודות המשפט הנהוג בארץ, לפיו מכריע בית המשפט לאור "עקרונות החרות, הצדק היושר והשלום של מורשת ישראל", ויש להמיר מלים אלו בהוראה הקובעת מפורשות, כי ההכרעה תהיה על-פי המשפט העברי המקורי.

כן הציע ד"ר כהן למחוק מחוק יסודות המשפט את ההפניה של בית משפט ל "היקש" (ענין דומה), ויש, לפי דעתו להפנות את בית המשפט למשפט העברי המקורי, אם הענין מאפשר זאת. "זיקה שאינה משתמעת לשתי פנים למקורות המשפט העברי תביא בעקבותיה גם שידוד מערכות בהוראת המשפט העברי בבתי הספר למשפטים", הדגיש השופט כהן.

את ההצעה העלה הנשיא לשעבר של בית המשפט העליון בסמינריון למשפט עברי, שהתקיים בימים אלה בניר-עציון, במהלכו עיינו עשרות שופטים ועורכי-דין בסוגית המחאת חיובים (מעמד שלשתן). את הרצאת הפתיחה נשאה המשנה לנשיא בית המשפט העליון השופטת מרים בן-פורת, שציינה כי דיני המחאת חיובים נתגבשו באנגליה, במידה רבה בהשפעת המקורות היהודיים.

מארגן הסמינריון, הרב פרופ' נחום רקובר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ציין כי זהו הסמינריון ה-12 המתקיים בעידודו של שר המשפטים, אשר נערך במסגרת פעולת משרד המשפטים בשיתוף עם לשכת עורכי הדין, להעמקת הידע על המשפט העברי בקרב הקהילה המשפטית.

הערות:
* מדובר בסמינריון בדיני חוזים לפי המשפט העברי, שהתקיים בין התאריכים 30/8/1984-1/9/1984 בבית הארחה ניר עציון.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: מושב ניר עציון (מלון ניר עציון) | רחוב חשין 6, ירושלים (משכנו הקודם של בית המשפט העליון - מגרש הרוסים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות