לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"שר החוץ" של נטורי קרתא דורש התנצלות מקולק ומאיים בתביעת דיבה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 14) - 07/12/1984 (יום ששי)
תביעה משפטית על סך של 51 מיליון דולר, במיליון אחד יותר מאשר תביעתו של אריק שרון נגד "טיים", עשויה להגיע בקרוב אל בית-המשפט בירושלים בגין הוצאת דיבה ופגיעה בשמו הטוב של "שר החוץ" של נטורי קרתא, הרב משה הירש.

הרב משה הירש עומד לתבוע למשפט את ראש עיריית ירושלים טדי קולק בגלל הוצאת דיבה עליו ופגיעה בשמו הטוב. התביעה תוגש אם מר קולק לא יתנצל בפומבי בפני הרב הישיש על שדוברו כינה אותו "ליצן" ו- "שוטה הכפר המזרח-אירופי".

התביעה מוגשת על רקע סגירת המשחטה של העדה החרדית בירושלים ע"י העיריה ופגישת רבני העדה הקיצונית עם טדי קולק, שהתקיימה במשרדי העיריה. "נטורי קרתא" ובראשם הרב משה הירש גינו את "הפגישה ההיסטורית" כפי שכינו אותה כלי התקשורת, ויצאו במחאה חריפה. הרב הירש טען, כי לפני חמש שנים ביקש ממנו טדי קולק להיפגש עימו לשם הרגעת הרוחות בפרשת הקמת האיצטדיון האולימפי, בניית בריכת-השחייה וכביש המריבה ברמות. הם נפגשו מקום "נייטראלי" (מוזיאון ירושלים ...), וסוכם על פגישה חוזרת למחרת. אולם במועד שנקבע לפגישה טילפן דובר העיריה רפי דברת אל הרב הירש וביטל את הפגישה.

לאחר פרסום סיפורו של הרב הירש על הפגישה ההיא הכחיש דובר העירייה רפי דברת בעתון מקומי את קיום הפגישה וכינה את הרב הירש "ליצן שמזכיר את שוטה הכפר המזרח-אירופי". הרב הירש נפגע מכינוי זה ואתמול שיגר באמצעות עו"ד חנן רובין מכתב אל ראש העיר טדי קולק וביקש שיתנצל בפומבי על ביטויו של דוברו ושיפצה אותו בצורה כספית. אם לא יעשה כן, יתבע אותו לדין תורה, ואם יסרב להופיע לדין תורה, יתבע אותו לערכאות על סך של 51 מיליון דולר.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר ספרא 10, ירושלים (רחוב יפו 2 - כיכר צה"ל - עיריית ירושלים עד לשנת 1993) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות