לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ראש הממשלה היהודי גאוות גיברלטר


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עולם יהודי (עמוד 4) - 23/12/1984 (יום ראשון)
לראש ממשלת גיבראלטר היהודי, יהושע חסן, הוענק פרס על תרומתו לחיים היהודיים בחבר העמים הבריטי.

במועצת הקהילות היהודיות של חבר העמים הבריטי, המונה 22 מדינות, הוחלט כי הקהילה היהודית בגיבראלטר תצטרף לקונגרס היהודי העולמי ומעתה יהיה מספר החברות בקונגרס היהודי העולמי 68, בתוכן קהילות יהודיות שבגוש המזרחי.

הקהילה היהודית בגיברלטר, המונה 600 נפש, תהיה מיוצגת בקונגרס היהודי העולמי על-ידי הוועד המנהל של הקהילה, שהוא הארגון היציג שלה. באותו מעמד, כאמור, העניקה המועצה של חבר העמים הבריטי את הפרס לראש הממשלה של גיבראלטר, יהושע חסן. אגב, בתו של ראש ממשלת גיבראלטר, רחל, עלתה לישראל. היא "חוזרת בתשובה", נישאה לבעל תשובה ומתגוררת בירושלים.

נשיא ועד שליחי הקהילות היהודיות של בריטניה, ג'רוויל ג'אנר, המכהן גם כיו"ר הלשכה האירופית של הקונגרס היהודי העולמי, העלה על נס, בכינוס המועצה, את חשיבות טיפוח הקשרים עם הקהילות היהודיות הקטנות, כמו גיבראלטר, ומסר על המאמצים שעושה הקונגרס היהודי העולמי להידוק הקשרים עם הקהילות היהודיות באיי הודו המערבית.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עולם יהודי 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: No.6, Convent Place, גיברלטר, גיברלטר (משרד ראש ממשלת גיברלטר) | 78 Avenue des Champs-Elysees, פריז, צרפת (הסניף האירופי של הקונגרס היהודי העולמי בשנות ה-80) | 1 Torriano Mews, לונדון, בריטניה (Board of Deputies of British Jews - ועד שליחי הקהילות)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות