לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

פעיל אגו"י מואשם בהתססת האתיופים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 29/07/1985 (יום שני)
הרבנים הראשיים לישראל מאשימים את מנכ"ל מחלקת הקליטה של אגודת-ישראל, הרב בנימין רוזנשטיין, כי הוא מתסיס את עולי אתיופיה נגד החלטת הרבנות הראשית שעליהם לעבור את "גיור לחומרא" בטבילה, ואף מפזר כספים בין אלה העומדים בראש ההתנגדות לגיור זה.

סופר "אלגעמיינר ז'ורנל" בניו-יורק, ניסן גורדון, שחזר מביקור בישראל, פירסם כי בשהותו בירושלים נפגש עם הרבנים הראשיים ובשיחה על בעיית עולי אתיופיה סיפר לו הרב הראשי מרדכי אליהו, כי איש אגודת-ישראל בעל זקן היורד על פי מידותיו נימנה על המסיתים את עולי אתיופיה שיתנגדו להחלטת הרבנות שיטבלו לשם גירות. הרב אליהו גילה, כי שיגר בנידון מכתב אל ח"כ הרב מנחם פרוש מאגו"י בו הוא קובל על הרב בנימין רוזנשטיין, מכנ"ל מחלקת העליה של אגו"י, על שהוא מתסיס את עולי אתיופיה ומחלק כספים בין ראשי העדה שיתנגדו לטבילה לשם גיור. הרב הראשי אברהם שפירא אישר את דברי עמיתו.

ח"כ פרוש אישר את קבלת מכתב הקובלנה על הרב רוזנשטיין ששיגר הרב אליהו, ובתשובה הוא דחה את האשמה על הסף. גורדון מוסיף, כי התנהגות אגו"י לטבילה בין עולי אתיופיה נובעת מהחשש של ממזרות ולכן הטבילה אינה מכשירה אותם לבוא בקהל ישראל, ובאם לא יטבלו לא תכיר בהם אפילו הרבנות הראשית כיהודים.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | אתיופיה | רחוב המלך ג’ורג’ 58, ירושלים (הרבנות הראשית (בשנים 1959-1992) - היכל שלמה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות