לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

האדמו"ר מגור ניצח: פרוש ולורינץ לא יהיו עוד חכי"ם

מועצת גדולי התורה החליטה גם לבטל את ההקצבות הייחודיות


מאת: נוח זבולוני ודוד ארליך, סופרי "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון - 27/04/1984 (יום ששי)
ח"כ מנחם פורוש וח"כ שלמה לורינץ לא יופיעו ברשימה של "אגודת ישראל" לקראת הבחירות הבאות לכנסת - כך החליטה אתמול מועצת גדולי התורה.
בהחלטה הרשמית נאמר כי כל מי שכיהן כח"כ במשך שתי קאדנציות לא יוכל להיבחר עוד לתקופה נוספת.


עוד הוחלט, כי לא ייבחר ח"כ שבראשותו או בשליטתו מוסד, הנהנה מתמיכה ציבורית. על פי החלטה זו יצטרך ח"כ שמואל הלפרט, אם ירצה לרוץ שוב לכנסת, להתפטר מראשות המוסד אותו הוא מנהל.

החלטות אלו מעידות על ניצחון פוליטי לאדמו"ר מגור, הרב שמחה בונים אלתר, נשיא מועצת גדולי התורה, אחרי שרוב חברי המועצה הסכימו עם עמדתו.

מתוך 11 חברי מועצת גדולי התורה שהשתתפו בישיבה אתמול רק ארבעה התנגדו לרוטאציה וכולם שייכים לפלג הליטאי, שבראשו עומד הרב שך. יתר שבעת גדולי התורה הצביעו בעד רוטאציה.

אשר לרוטאציה ולבחירת מועמדי הרשימה לכנסת הבאה אמר האדמו"ר מגור, כי על חברי הכנסת של "אגודת ישראל" לעסוק רק בחקיקה דתית ולא בענייני כספים. כל מי שיש לו טובת הנאה או שליטה במוסד הנהנה מכספי הממשלה לא יוכל לייצג את "אגודת ישראל" בכנסת, אמר הרבי מגור.

הרב פנחס מנחם אלתר יו"ר מרכז "אגודת ישראל ואחיו של האדמו"ר מגור תבע לשלב חרדים מעדות המזרח בחינוך העצמאי, את רבניהם במועצת גדולי התורה ואת חבריהם ברשימה לכנסת של "אגודת ישראל".

בוטלו ההקצבות הייחודיות

מועצת גדולי התורה החליטה אתמול לבטל את ההקצבות הייחודיות. עוד לפני שדובר על הרשימה לכנסת העלה הרבי מגור, יו"ר המועצה, את הנושא והצעתו אושרה מיד.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב יוסף בן מתתיהו 26, ירושלים (ישיבת שפת אמת, חצר האדמו"ר מגור - הרב שמחה בונים אלתר, והרב פנחס מנחם אלתר)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות