לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

דילמה מורמונית גם ליהדות ארה"ב - מטעמים אחרים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 17/02/1986 (יום שני)
הקמת האוניברסיטה המורמונית בהר הצופים בירושלים שנויה במחלוקת גם בקרב הקהילה היהודית בארה"ב, אבל המניע של השוללים אינו מפעילות מיסיונרית אלא נימוק שונה לחלוטין.

הרב אריק סילבר, רבה של קהילת "קול עמי" בסאלט לייק סיטי, מרכז המורמונים במדינת יוטה בארה"ב, פנה אל מתנגדי הקמת המרכז המורמוני בישראל וביקש שיסירו את התנגדותם להמשך בניית האוניברסיטה. נימוקו - יש לסמוך על המורמונים שמקיימים את מה שמבטיחים כי לא יתעסקו בפעולות המיסיון. אולם "הליגה נגד השמצה" של בני ברית בארה"ב המנהלת את המאבק נגד אנטישמיות, מתנגדת להקמת המבנה של המורמונים בירושלים מטעמים אדריכליים.

גורמים ישראליים מסויימים פנו אל "הליגה נגד השמצה" בבקשת הערכה האם המאבק נגד המשך בניית האוניברסיטה המורמונית יפגע במעמד היהודים וישראל בארה"ב.

מנהל "הליגה" נתן פרלמוטר חיווה את דעתו, בהדגישו כי החשוב ביותר הוא ההיבט האדריכלי של הסוגיה. המבנה ההולך ומוקם בירושלים, לפי דעתו, יהיה גבוה מכל שאר המבנים בעיר, ולכן יש להתחשב ברגשות הציבור היהודי הדתי שיראה בכך פגיעה צורבת.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 605 3rd Avenue, ניו יורק, ארצות הברית (הליגה נגד השמצה) | 2425 Heritage Way, סאלט לייק סיטי UT, ארצות הברית (קהילת קול עמי) | אוניברסיטת בריגהם יאנג, ירושלים (האוניברסיטה המורמונית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות