לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רבבות אומרי "איכה" מילאו רחבת הכותל

המשטרה נערכה למנוע נסיונות חדירה להר-הבית


מאת: נוח זבולוני סופר דבר
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 07/08/1984 (יום שלישי)
רחבת הכותל המערבי היתה מלאה אמש עד אפס מקום במתפללים, אנשים נשים וטף, שבאו לערוך אמירת תפילת "איכה" ולקונן על בית המקדש שנחרב לפני 1915 שנה. בין הבאים אורחים ותיירים רבים. משרד הדתות הכשיר את הרחבה לקליטת למעלה מ- 100,000 מתפללים.

קריאת "איכה" וקינות לתשעה באב ליד הכותל המערבי ובבתי כנסת בירושלים נערכות לפי מנהגי העדות השונות. רבים מן המתפללים יעשו את כל הלילה והיום ברחבת הכותל.

בתי-הקפה ובתי-השעשועים סגורים בגלל יום האבל המסורתי על חורבן שני בתי המקדש בירושלים.

נאמני הר-הבית

"נאמני הר-הבית" בירושלים עומדים לערוך הבוקר תפילת שחרית וקריאת מגילת איכה ליד שער המוגרבים של הר-הבית. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים, כדי למנוע הפרות סדר ונסיונות לחדור אל תחום הר-הבית.

"נאמני הר-הבית" קראו להמונים להשתתף בתפילה זו, כדי להיות שותפים "למאבק הציבורי של החזרת הר הבית לעם ישראל". המשטרה התירה קיום התפילה ליד שער המוגרבים בלבד.

ביקור ט' באב לעצורי המחתרת

הרב אליעזר ולדמן הח"כ החדש מ "התחיה" וחנן פורת מ "מורשה" ביקרו אמש ערב תשעה באב, את נאשמי ארגון הטרור היהודי בכלא תל-מונד.

בצאתם מן הכלא אמר הרב ולדמן, כי במושב הראשון של הכנסת יפעל למען מתן חנינה לחברי הארגון, אשר גם אם טעו במעשיהם – הם לא פושעים. "הם יהודים שחיים למען ארץ-ישראל ולא למען עצמם. הם הודו כי פעלו מתוך הרגשת מצוקה, ואסור שמעשיהם ישמשו לדוגמא" – אמר.

הרב ולדמן מסר עוד, כי את רוב זמן הביקור, שארך שלוש שעות עשה עם העצורים בענייני תורה ובענייני תשעה באב. כן סיפר, כי את העצורים מעסיק בעיקר המצב הלאומי בעם.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1984

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: תל מונד (כלא תל-מונד, בית סוהר הדרים - בית סוהר השרון) | הכותל המערבי ירושלים | רחוב יוחנן הורקנוס 4, ירושלים (נאמני הר הבית) | הר הבית ירושלים
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות