לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חסידים ומתנגדים לרישום הגיור בת.ז.


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 3) - 09/07/1986 (יום רביעי)
היהדות החרדית הליטאית ובני הישיבות שלה הסרה למרותו של הרב אליעזר מנחם שך ראש ישיבת פוניבז' בבני-ברק, מגנה בחריפות את המתקפה שלוחת הרסן של חרדים על שר הפנים יצחק פרץ בשל הצעתו לרישום גרים בתעודת הזהוי של המתגייר.

הצעתו של שר הפנים יצחק פרץ לרשום בתעודת הזיהוי של מתגיירים "יהודי - נתגייר/ה" עוררה סערת רוחות גם אצל חסידי חב"ד החוששים כי הצעתו של שר הפנים תטרפד את המאבק שלהם לתיקון חוק השבות של "מיהו יהודי" שהגיור יהיה כהלכה. לקראת הדיון בכנסת על הצעתו של שר הפנים שהתקיים שלשום, פרסמו אנשי חב"ד ("הוועד למען שלמות העם") מודעות בהן חוות דעת רבנים מחו"ל שההצעה מתנגדת להלכה, רובם משתייכים לחצר חב"ד והיתר נוטים לחצר זו.

מקורבי הרב שך טוענים כי ההתקפות שלוחות הרסן של רבנים אלה נגד הצעתו של השר פרץ [... חסרה שורה ...] יצויין כי היהדות החרדית הקיצונית בארץ ובחו"ל כמו "העדה החרדית" ושני פלגי "נטורי קרתא" טרם נקטו עמדה בשאלה הלכתית זו. לסופר "דבר" נודע כי הסיבה לדבר חרדים אלה שוללים את המדינה הציונית ואינם מכירים במוסדותיה ורובם אינם נושאים תעודות זיהוי, וממילא כל העניין לא שייך להם.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב שלום עליכם 20, תל אביב (הועד למען שלמות העם) | רחוב קפלן 2, ירושלים (משרד הפנים (משנת 1952-1953)) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות