לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תדהמה בחוגי הרבנות: הרב פרומן לימד גמרא בטלוויזיה לח"כים שישבו בגילוי-ראש


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 10) - 17/08/1986 (יום ראשון)
מיון מהיר:
"תדהמה נפלה בחוגי הרבנות בישראל, במיוחד בישיבת "מרכז הרב" בירושלים, שאחד מתלמידיה הפך ללעג ולקלס את מושג הרבנות והראה עד כמה יכולים רבנים להיות קהי-חושים ובלבד שיינתן להם להופיע על מסך הטלוויזיה".
כך אמרו לסופר "דבר" חוגים רבניים בהתייחסם להופעת הרב פרומן, רב מושב ההתנחלות תקוע שבגדה, בתוכנית "צוותא", ששודרה בליל תשעה באב.

הרב פרומן הופיע בתוכנית הטלוויזיה כשהוא "מלמד" דף גמרא ל-4 חברי כנסת, אף על פי ששניים מהם, הפרופ' שבח וייס ויוסי שריד, ישבו בגילוי ראש. דבר זה התפרש בחוגים הרבניים לא רק כביזוי התורה מצד שני הח"כים שאינם דתיים במוצהר, כי אם גם מצד הרב פרומן, שהוא גם "בעל תשובה", שאינו נרתע מפגיעה במעמדו של רב בישראל.

כבודו של הרב פרומן

[התפרסם ב "מכתבים למערכת דבר" בתאריך 11.9.1986 בתגובה לכתבתו של נח זבולוני]

בידיעה שפורסמה ב "'דבר" מיום 17.8.86 מאת נח זבולוני שכותרתה "תדהמה בחוגי הרבנות - הרב פרומן לימד גמרא בטלוויזיה לח"כים שישבו בגילוי ראש", מאשים הכתב את כב' הרב פרומן בכך שהוא שם ללעג ולקלס ת מושג הרבנות והראה עד כמה יכולים רבנים להיות "קהי חושים", ובלבד שתינתן להם הזכות להופיע על מסך הטלוויזיה. הוא מוסיף, שהרב פרומן הוא חניך ישיבת מרכז הרב ו- "בעל תשובה", שאינו נרתע מפגיעה במעמדו של רב בישראל.

זבולוני לא טרח לבדוק את העובדות לאשורן, ואילו אני בדקתי והוברר לי, שלא אנשי הרבנות ולא אנשי מרכז ישיבת הרב "הוכו בתדהמה" ככתוב. נהפוך הוא. כן ידוע לי שהרבנות הראשית עומדת לפרסם הכחשה פומבית (שמות האנשים מצויים בידי).

הרב פרומן הוא אדם משכמו ומעלה, איש שמקדיש הרבה כוחות נפש וזמן ועושה למען איחוד העם (חילונים - דתיים) וקירוב לבבות - כל זה בצניעות וצנעה ללא כותרות, ועל כך יעידו מיודעיו ומכריו, כולל כבוד הנשיא הרצוג. ועל איש אשר כזה מרשה לעצמו עיתונאי לומר - "קהה חושים". הרב גורן בהיותו הרב הראשי בישראל הסמיך את פרומן להיות רב ופוסק הלכה בישראל, שכן הוא גדול בתורה, וראוי לשאת בכתר זה.

עמירה סלע
חיפה


הערות: מאחר ולא מצאנו את תגובתו של נח זבולוני, "ננסה למלא את מקומו". נח זבולוני לא קרא לרב פרומן "קהה חושים", אלא מסר את דברי החוגים הרבניים. אנו סמוכים ובטוחים כי אכן כך נאמרו הדברים, בפרט שנראה לנו שמהלכיו של נח זבולוני בחוגים הרבניים ובפרט בישיבת "מרכז הרב" אותה פקד בתדירות, אינם פחותים מאלו של עמירה סלע.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986
תגובת הקוראת עמירה סלע מחיפה ב "מכתבים למערכת דבר" - 11.9.1986.

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב צבי יהודה 12, ירושלים (לשעבר רחוב קורות העיתים - קרית משה - ישיבת מרכז הרב (משנת 1964)) | תקוע | רחוב תורה מציון 17, ירושלים (בניין הטלוויזיה הישראלית - בית היהלומים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות