לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הקונגרס היהודי מוחה על הפסקת תמיכה לאנטי-ציונים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 6) - 18/08/1986 (יום שני)
מחלוקת פרצה לאחרונה בין הסוכנות היהודית והקונגרס היהודי העולמי, על רקע החלטת הסוכנות היהודית להפסיק את התמיכה הכספית ל "מוסדות חינוך אנטי-ציוניים" בישראל.

כזכור החליטה ההסתדרות הציונית העולמית להפסיק את תמיכתה הכספית לישיבות ולמוסדות חינוך המתנגדים לציונות, אינם מכירים במדינה הציונית ואינם חוגגים את חגיה הלאומיים.

הד"ר ישראל זינגר, מנכ"ל הקונגרס העולמי ויד ימינו של נשיא הקונגרס אדגר ברונפמן התראיין לשבועון היהודי "אלגעמיינער זשורנאל", המופיע בניו-יורק, והביע בדברים חריפים את מחאתו על החלטת הסוכנות היהודית להפסיק את התמיכה הכספית למוסדות חינוך "לא ציוניים".

זינגר אמר בראיון: "לא ייתכן שציוני אמריקה יתערבו ויפסקו בענייני הלכה, למי לתת כספים ולמי לא, כי זה לא עניינם של הציונים באמריקה".

בראיון סיפר הד"ר זינגר, כי בסיור שערך עם נשיא הקונגרס הד"ר ברונפמן בשכונת מאה שערים בירושלים, אמר לו ברונפמן, כי אינו מבין, אפילו מבחינה עסקית, את התועלת בפרסום תמונות התועבה על לוחות תחנות "אגד" בשכונות חרדיות בירושלים.

בין היתר, אמר ברונפמן: "מי לעזאזל, יקנה בגדי "ביקיני" במאה שערים? במקום זאת, היתה החברה מטיבה לעשות לו פירסמה גרביים שחורים ארוכים, ולא בגדי ים, עם נשים חצי ערומות".



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1986

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Park Ave. 1, ניו יורק, ארצות הברית (הקונגרס היהודי העולמי בשנות ה- 80) | שכונת מאה שערים ירושלים | רחוב המלך ג’ורג’ 48, ירושלים (הסוכנות היהודית - בית המוסדות הלאומיים) | 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות