לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בית-דין של העדה החרדית מסרב להטיל חרם על בל"ל עד לבירור הנושא

בהוראות ראש עיריית טבריה הופסקו עבודות הבניה במלון "גני חמת"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" וסוכנות עתי"ם
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 17/01/1985 (יום חמישי)
ראש עיריית טבריה יגאל ביבי הורה מכוח סמכותו כיו"ר ועדת התיכנון והבנייה המקומית, להפסיק מייד את העבודות באתר הבנייה של מלון "גני חמת" בטבריה, שבעטיין התעוררה מחלוקת בין הנהלת המלון ומממניה לבין החוגים החרדיים בירושלים.
ראש העירייה הורה על הפסקת הבנייה רק באותם איזורים השנויים במחלוקת בין הצדדים, אך התיר להמשיך את הבנייה באגפים שלגביהם אין כל מחלוקת.

בינתיים מתברר כי כל עוד לא ישמע את שני הצדדים מסרב בית-דין-צדק של העדה החרדית הספרדית בירושלים, להטיל חרם על בנק לאומי, בשל הרחבת המלון "גני חמת" בטבריה והקמת האגף החדש של שטח שלפי דעת החרדים הוא בית-קברות יהודי עתיק יומין.

חברת "אתרא קדישא" , המנהלת את המאבק נגד הבנק, פנתה גם אל בית-דין-צדק של העדה החרדית הספרדית וביקשה שיצטרף לחרם שהטילו רבנים ובתי דין חרדים ואף בית הדין של העדה החרדית האשכנזית על הבנק.

אולם לתמהונה של החברה היתה תגובת הבד"ץ, כי קודם שמטילים חרם, יש לשמוע גם את הצד הנגדי. לצורך זה הוזמן לבית הדין ראש עיריית טבריה, שטען בפני בית הדין כי הוא אינו צד בסכסוך, ולא בעל דברים וכי על בית הדין לפנות לחברה או לבעל המלון.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1985

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב נתן שטראוס 26, ירושלים (בית דין צדק העדה החרדית, מזכירות העדה החרדית - בנייני זופניק) | רחוב רש"י 25, בני-ברק (אתרא קדישא) | דרך המרחצאות, טבריה (מלון גני חמת (כיום מלון הולידיי אין)) | רחוב יהודה הלוי 34, תל אביב (בנק לאומי הנהלה ראשית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות