לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נטורי-קרתא מבקשים מאונסק"ו תמיכה במוסדות ללימוד בשפת האידיש


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 01/01/1988 (יום ששי)
חרדים קיצוניים בירושלים הדוברים אידיש ובמוסדות החינוך שלהם מתנהלים הלימודים בלשון זו, פונים אל מרכז אונסק"ו בפאריס בבקשה לתמוך במוסדות התורה שלהם. זאת, משום שאונסק"ו מכירה באידיש כשפה, אשר מוסדות האו"ם יתמכו בהרחבה בהחייאתה - על כך מסר "שר החוץ" של נטורי-קרתא, הרב משה הירש.

החלטת אונסק"ו לתמוך בהחייאת האידיש נתקבלה למרות התנגדותם של הנציגים הערביים, שעשו מאמצים רבים להכשילה. אונסק"ו הועידה תקציב מיוחד לעידודה ופיתוחה של האידיש.

בעקבות זאת, הוחלט במועצת השבעה, המוסד העליון של נטורי-קרתא בירושלים, לפנות אל אונסק"ו בבקשה להכליל את מוסדות החינוך של נטורי-קרתא אשר הלימודים בהם מתנהלים "על טהרת האידיש" בתוך תקציב הארגון. בפנייה הודגש כי נטורי-קרתא הם היחידים כמעט בארץ השומרים על גחלת האידיש ואינם סוגדים לעגל הזהב הציוני כדי לקבל תמיכה והקצבה כספית כדי ללמוד בעברית.

הרב הירש פנה גם אל הנציגים הערביים באונסק"ו והעמיד אותם על דיוקם של דברים: יהדות וציונות לדבריו, זה דבר והיפוכו. היהודים הפלשתינאיים, קרי נטורי קרתא, הם גוף בלתי-נפרד מאחיהם הפלשתינאים הערביים ומדברים רק אידיש ולא עברית כדי להיבדל מן הציונים גם בשפה ...

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 7 Place de Fontenoy, פריז, צרפת (מרכז אונסק"ו) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער)) | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות