לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב בלוי, מנהיג נטורי קרתא:

לא נפליג עם המרצחים - זה מנוגד לתורה ולמוסר היהודי


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 11/02/1988 (יום חמישי)
הרב אורי בלוי, העומד בראש הפלג של ארגון נטורי קרתא הסר למרותה של העדה החרדית, ובנו של המנוח ר' עמרם בלוי מייסד הארגון כולו, מסתייג מן הפירסומים כי רבני נטורי קרתא לאות הזדהות עם הערבים אנשי אש"ף, יעלו על אוניית המגורשים שעמדה להפליג אתמול לחופי ישראל. [ * ]

העדה החרדית בירושלים הכחישה בהודעה רשמית שפירסמה אתמול מכל וכל את הידיעה שפורסמה על ידי הרב משה הירש "שר החוץ" של הפלג השני של נטורי-קרתא התומך באש"ף, כי רבנים המזוהים עם ארגון זה, ישתתפו בהפלגת המגורשים.

העדה החרדית אומרת בהודעתה כי לא תיתכן הזדהות עם מרצחים שעומדת בניגוד גמור ואסורה מן התורה והמוסר היהודי. כפי שנודע פירסם הפלג של נטורי-קרתא המזדהה עם אש"ף רק שם של "רב" אחד בשם הלל דייטש המתגורר במונסין בניו-יורק ובירושלים לא מתייחסים אליו כלל.

הלל דייטש, בן 40, יליד ירושלים ירד לפני עשר שנים מן הארץ יחד עם קבוצה קטנה של קנאים שעזבו את ירושלים לאחר תעמולה שניהלו "הנטורים" לעזוב את המדינה הציונית ולהקים גרעינים של נטורי קרתא בארה"ב ובאירופה שינהלו תעמולת זוועה נגד הציונות ונגד המדינה.

קבוצה קטנה זו של קנאים שפרשו מן העדה החרדית על רקע נשואי מנהיגם ר' עמרם בלוי לגיורת רות בן-דוד, עומדת בראש הקנאים היהודים המפגינים בקבוצות יחד עם אנשי אש"ף נגד המדינה הציונית.

הערות: * מדובר על האוניה ואסליקי שכונתה בעיתונות "ספינת השיבה" או "ספינת המגורשים" שבה רצו להפליג בערך כ-200 מגורשי אש"ף, אנשי שם ועיתונאים מנמל פיראוס ביוון לישראל. לאחר שלא הצליחו להפליג באוניה זו, ניסו להפליג באוניה סול פרין מלימסול שבקפריסין. 5 שעות לפני ההפלגה הצפויה ב- 15/2/1988, פוצצה האניה, כאשר מספר ימים לפני כן חוסלו 3 רוכשי האוניה - אנשי אש"ף.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: בתי אונגרין, ירושלים (ביתו של הרב אורי בלוי (משוער)) | נמל פיראוס פיראוס, יוון | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות