בטאון חסידי ליובאוויטש "
כפר חב"ד" פרסם מאמר מערכת ובו התסייג מהתנהגות שר הפנים
יצחק פרץ שלא צריך היה "להלחם עד הסוף" בעניין
שעון הקיץ המהווה עניין שולי במאבק על נושאים
דתיים.
לדברי הבטאון
החב"די יתכן שדווקא משיקולים דתיים "מוטב היה להנהיג שעון קיץ".
יצויין כי זו התבטאות ראשונה של צבור חרדי בעד הנהגת שעון קיץ בניגוד לדעתם של גדולי
הרבנים בישראל.
לסופר "
דבר" נמסר כי עמדת "כפר חב"ד" בנושא שעון הקיץ הובעה כדי לנגח את שר הפנים אשר קבל את ההוראה כיצד לנהוג בנידון מפטרונה של
ש"ס הרב שך.
תגובה
חסידי חב"ד ושעון הקיץ
רציתי להגיב על הידיעה שהופיעה ב ,דבר" ביום חמישי ח' בניסן תשמ"ו, ולפיה חסידי חב"ד תומכים בהפעלת שעון קיץ. הידיעה מקורה בשבועון "כפר חב"ד ושודרה בתוכנית הבוקר של
גלי צה"ל 707.
רצוני לשאול את אנשי חב"ד, מדוע בנושא של "
גיור כהלכה" נאבקים הם ללא הרף אף שהדבר אינו פוגע בציבור הדתי ישירות. לפי
הסטטיסטיקה שפורסמה בעיתונות מספר הגרים שהתגיירו
בגיור ריפורמי שעולים לישראל מסתכם בפחות מעשרה לשנה. כך גם אמר בשעתו ראש הממשלה
שמעון פרס כי כל בעיית
מיהו יהודי היא בס"ה עשרה לשנה, ואינו מבין על מה הרעש.
בכל מאבקי
היהדות הדתית לא נשמע קולה של חב"ד, למעט מיהו יהודי. גיוס הבנות לצבא, שהיה אחד המאבקים הקשים שידעה
היהדות החרדית, חב"ד לא נטלה בו חלק. גם לא במאבק המכריע על תיקון חוק
ניתוחי מתים לא נשמע קולם של חסידי
חב"ד. והסיבה פשוטה: הרצון להתייפות בעיני החילוני, להוכיח שהם "לא פנטים", להיות נחמדים בעיני החילונים.
נושא "מיהו יהודי" אינו רק נושא דתי. גם אנשי חירות תומכים בתיקון החוק, ולא רק מטעמים קואליציוניים. בכל ועידות חירות החליטו לתמוך בשינוי החוק, גם בתקופה שהיו באופוזיציה. "מיהו יהודי" נתפס אצל חילונים כנושא "לאומי".
כך גם מלחמתם של חסידי חב"ד למען "אי
החזרת שטחים" נובעת מטעמים לאומיים, ולאו דווקא הלכתיים. הנושא של "מיהו יהודי" חשוב אצל אנשי חב"ד יותר מכל נושא דתי אחר. כל גדולי
הרבנים סבורים, שהפעלת
שעון קיץ תביא לחילולי
שבת המוניים
בתחבורה הציבורית, שתפעל שעה קודם. כמו כן יקשה על פועלים
דתיים להשכים
לתפילה בבוקר. אך לחב"ד כל הנימוקים הללו אינם משכנעים. להם חשוב "מיהו יהודי"יותר מכל התורה כולה.
צבי פרימן
חיפה
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות
למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By