לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

5,000 יהודי סוריה נתונים להתנכלויות המשטרה החשאית


מאת:
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 20/07/1988 (יום רביעי)
קרוב ל-5,000 היהודים שנשארו בסוריה חיים בתנאים קשים ביותר תחת פיקוחה של המשטרה החשאית במדינה. בוועידה הבין-לאומית למען היהודים בסוריה שהתקיימה בפאריס, נמסר דו"ח פסימי על מצבם של 4,800 היהודים החיים בערים הגדולות בסוריה. כך מוסר ה "אלגמיינער ז'ורנאל" בגליונו השבוע.

המשטרה החשאית של סוריה מתנכלת ליהודים, עורכת ביקורי פתע באישון הלילה, עושה חיפושים בבתים ולוקחת אנשים לחקירות. ההגירה מסוריה אסורה על היהודים לחלוטין. אלה המנסים לצאת מהמדינה באופן בלתי ליגאלי או בניירות ותעודות מזוייפים צפויים לעונשים חמורים ואף למשפט מוות. יהודי שעולה בידו לקבל אשרת יציאה זמנית חייב להשאיר ערבון כספי גדול.

בוועידה הוקרא מכתב שהוברח מדמשק ובו רשימה של תשעה יהודים הכלואים בבית כלא סורי בלי שהוגש נגדם כתב אשמה, על שניסו לצאת מסוריה באופן בלתי ליגלי או בתעודות מזוייפות. הכלואים הם: איברהים לאהאם, בן 43, ובנו יהודה, בן 18, מוסה כליפה, זקי ממרוט, בן 36, ואחיו פרג', בן 38, עלי סואד, בן 31, ואחיו סלים סואד, בן 45, קאסם גאונק ופרג' דירזי. למשפחות הכלואים לא ידוע דבר על מקום מעצרם וגורלם.

בוועידה התריעו על המצב הקשה בו שרויים יהודי סוריה. נמסר כי יש מחסור בגברים והבנות היהודיות נאלצות להתחתן עם ערבים, מוסלמים ונוצרים.

בוועידה השתתפו 400 צירים שבאו מ-18 קהילות יהודיות בעולם, והיו בהם חברי פרלמנט הלוחמים לזכויות היהודים. הוועידה פנתה אל מצפון העולם ולארצות החפשיות להחרים את סוריה עד שתתיר את יציאת היהודים מארצה. חברת הפרלמנט האירופי ניקול פאנטיין הודיעה בוועידה, כי הפרלמנט האירופי קיבל החלטה פה אחד המגנה את הרדיפות וההתנכלויות של שלטונות סוריה כלפי יהודי המקום.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל) | פריז, צרפת | סוריה
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות