לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

לאחר שמוהל בניו-יורק נדבק מתינוק נגוע

מוהלים רבים נוטשים המקצוע מחשש הידבקות בנגיף האיידס


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 29/07/1988 (יום ששי)
מחלת האיידס גרמה למחסור במוהלים המבצעים את מציצת הדם בפה ולא באמצעות מכשיר מיוחד שנעשה למטרה זו. רבים עזבו את המקצוע ובחרו במשהו אחר.

בשנים האחרונות, בגלל חשש על העברת מחלות מידבקות מהתינוק לפיו של המוהל בביצוע המציצה דרך הפה, הוכנסה לשימוש שפופרת זכוכית סטרילית העושה את המציצה. המכשיר הומצא במאה ה-19 על-ידי הרב מיכאל כהן מהעיר הגרמנית פולדה, כדי למנוע סכנת הדבקת התינוק.

בעקבות מחלת האיידס, בה לקה מוהל בניו-יורק שלפי המשוער נדבק על-ידי ביצוע המציצה בפה מדמו של התינוק שנשא בגופו את נגיף המחלה, התעוררה מבוכה בקרב המוהלים, שהחלו לחשוש מעריכת בריתות כאשר עליהם לעשות את המציצה בפה. חלק מהם עשו "הסבה" ובחרו במקצוע אחר ואחרים "קפצו על המציאה" ועברו לעשות את המציצה במכשיר, שעורר את זעמה של "אגודת הרבנים בארצות הברית וקנדה" המזוהה עם אגודת ישראל. זו יצאה באזהרה חמורה כלפי המוהלים שלא יהינו לפרוץ את גדרם של הקדמונים שאסרו את המציצה במכשיר, וגזרו עליהם להמשיך ולעשות את המציצה בפה, למרות מחלת האיידס, תוך הבטחה מפורשת כי "שלוחי מצוה אינם ניזוקים" ויתרה מזו "שומר פתאים השם".

אגודת הרבנים באמריקה יצאה במאבק חריף נגד אלו המבקשים "לחבל במציצה בפה" וקבעה ברורות שאין כל מקום לשנות תקנות קדמונים ולהנהיג "רפורמה" גם במילה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 132 Nassau Street, ניו יורק, ארצות הברית (אגודת הרבנים בארצות הברית - Union Of Orthodox Rabbis Of The United States And Canada)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות