לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

היהדות החרדית מחכה להחלטת הרב שך על רשימותיה לבחירות


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | בחירות 88 (עמוד 3) - 26/08/1988 (יום ששי)
היהדות החרדית "הממסדית" המפולגת עומדת בפני שלוש אפשרויות שיכריעו את גורלה בכנסת. הכל תלוי כיום ברב אליעזר מנחם שך, מנהיג היהדות החרדית הליטאית ובני הישיבות.

האפשרות הראשונה היא שאגודת ישראל תופיע ברשימה ובה כל הפלגים. ש"ס תופיע ברשימה נפרדת והרב שך יעניק לכל אחת מהן את ברכתו ויוציא מכתב להצביע עבור שתי הרשימות: האשכנזים החרדים לאגודת ישראל והספרדים לש"ס.

האפשרות האחרת הרווחות היא, שהרב שך לא יוציא מכתבי תמיכה לא לאגו"י ולא לש"ס. אולם ביום הבחירות יכוון את מקורביו והסרים למרותו להצביע עבור רשימת ש"ס. בשתי האפשרויות הקבוצה החרדית הנקראת "בני תורה" לא תיגש לבחירות, גם אם יגישו בקשה לקבלת רשימה.

האפשרות השלישית היא שתווצרנה שתי רשימות חרדיות של אגו"י: האחת, הפלג החסידי של אגו"י שבראשה יעמדו חסידי גור, ויזניץ, בלז וסדיגורה לפי הסדר הבא: הרב משה זאב פלדמן (גור), שמלקה הלפרט (ויזניץ), ח"כ אברהם ורדיגר (צומת - פא"י), הרב ישראל אייכלר, עורך "המחנה החרדי", או הרב הלרשטרם (בעלז).

הרשימה השניה היא של אגו"י הליטאית. בראשה יעמדו הרב משה גפני (בני תורה), ח"כ מנחם פרוש (שלומי אמוני), חיים בריליאנט (צעירי אגודת ישראל), ונציגי חצרות חסידים הקרובים ליהדות הליטאית כמו סלונים, סטולין-קראלין, קוידנוב, ללוב ואחרים.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר בחירות 88 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות