לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"פצצת-בחירות" של הרב שך; הורה להקים מפלגה חרדית חדשה


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | בחירות 88 (עמוד 7) - 25/09/1988 (יום ראשון)
תדהמה שוררת בחוגי החרדים בעקבות החלטתו של הרב שך, מנהיג היהדות החרדית הליטאית להטיל על הרב אברהם רביץ, מראשי ישיבת "אור-שמח" בירושלים, להקים מפלגה חרדית חדשה של בני הישיבות.

ההחלטה נתקבלה ביום ו' שעות ספורות לפני כניסת השבת, בביתו של הרב שך בבני-ברק, לשם הוזעק הרב רביץ מירושלים.

בראש הרשימה יעמדו הרב אברהם רביץ, הרב משה גפני, מאופקים, והרב אליהו רפול (ספרדי) ראש ישיבת באר-יעקב, כולם מנאמני הרב שך.

הרקע להחלטתו של הרב שך להקים רשימה חדשה היא בהחלטות מרכז אגודת ישראל, בו שולט ח"כ הרב מנחם פורוש להרכיב את רשימת אגו"י לכנסת כך: בראשה הרב זאב פלדמן (גור); השני - הרב מנחם פרוש; רביעי שמלקה אלפרט (ויז'ניץ), ואילו את המקומות השלישי והחמישי השאיר המרכז פנוי להכרעת הרב שך.

ניסיונו של הרב שך לשכנע את הרב פורוש לפנות את מקומו לבנו, מאיר פרוש, חבר מועצת עיריית ירושלים, לא עלה יפה.

החלטתו של הרב שך להקים מפלגה חדשה היתה שיחת היום בבתי-כנסת ובישיבות ואמש כבר התארגנו חוגים מבני הישיבות לעזור בהקמת המפלגה החדשה, שחייבת להגיש את הרשימה שלה עד מחרתיים, מועד סיום הגשת הרשימות לכנסת.

גם בחוגי ש"ס, המוציידת במכתב תמיכה של הרב שך, שוררת מבוכה בעקבות שילובו של הרב אליהו רפול ברשימה של המפלגה החרדית החדשה מיסודו של הרב שך.

חוגים מבני הישיבות אומרים שהם מקויים שאין זה סוף פסוק ובסופו של דבר ישתלבו אנשי הרב שך במקומות ריאליים ברשימת אגודת ישראל ולא תוגש בקשה לרשימה חרדית נפרדת ושל הרב שך.

כן נודע, כי אם תופיע הרשימה החרדית הנפרדת של הרב שך ישולב חבר כנסת א. ורדיגר, שהחליט על הגשת רשימה נפרדת בשם "המחנה התורני המיוחד", ברשימת אגודת ישראל.

ברגע האחרון נודע, שאנשי ש"ס פנו אל הרב שך וביקשו שלא לכלול את הרב רפול ברשימה החדשה שהוא מקים, דבר שיכול לגרום קשיים לתנועת ש"ס.

הערות: ידיעה מרעישה זו מבשרת את הקמתה של מפלגת "דגל התורה"


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר בחירות 88 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב בית וגן 103, ירושלים (ביתו של אברהם רביץ) | רחוב הרב כהנמן 86, בני-ברק (בית "דגל התורה") | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות