לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ערפאת ימנה שר יהודי מ "נטורי קרתא" בממשלתו

הרב משה הירש: המדינה הפלשתינית תהיה "אבן שואבת" לחרדים שיבואו לחיות בה ברוח "ישראל סבא"


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 09/12/1988 (יום ששי)
יאסר ערפאת "משריין" מקום אחד לנציג "נטורי קרתא" בממשלה שלו שעל הקמתה הכריז חגיגית במועצה הלאומית הפלשתינית שהתכנסה באלג'יר [ * ] .

בראיון לשבועון הצרפתי פארי מאץ' שהעניק ערפאת הוא אמר בין היתר כי הוא תומך וימליץ למנות נציג "נטורי קרתא" בממשלה שיקים ויציע להחליט על כך באסיפה של הוועדה המרכזית של אש"ף העומדת להתכנס בקרוב.

הכרזתו של יאסר ערפאת על הקמת ממשלה עצמאית בשטחים ומינוי שר יהודי לעניינים יהודיים עוררו תסיסה בקרב ה "נטורים" בארץ ובחו"ל, ובטרם צדו את הדוב הם מתחלקים בעורו. רבים המועמדים לכהונה זו, וכדי למנוע התבזות, כפי שקרה במו"מ הקואליציוני על הקמת ממשלה עם החרדים שניהלו בליכוד ובמערך, החליטה "מועצת השבעה", הסמכות העליונה של "נטורי קרתא" שאישרה את השתתפות הנטורים בממשלה, למנות שלושה אנשי "נטורי קרתא" אחד מירושלים (הרב משה הירש המכהן כ "שר החוץ של הנטורים") אחד מלונדון (הרב ירחמיאל ישראל יצחק דומב) ואחד מניו-יורק (הרב חיים צבי פריימן).

"טרויקה" זו תעמוד בראש המשרד לעניינים יהודיים, שלמעשה תהיה רק לאחד מהם זכות הצבעה בו, אולם כל אחד בנפרד יכול לכהן כשר ולהשתתף בישיבות הממשלה, ויהיה מוסמך לחתום על מסמכים הקשורים במיניסטריון ליהודים, בצירוף חותמת: "נטורי קרתא ירושלים פלשתינה" כשלצידה הסמל והדגל של אש"ף.

נוסף לזה תהיה למיניסטריון, שעליו יהיה ממונה איש נטורי קרתא המסכות להוציא דרכונים של המדינה הפלשתינית בשטחים, גם ליהודי התפוצות שירצו לעלות ולהתיישב בשטחה של המדינה הפלשתינית העצמאית.

השר המיועד המכהן לעת עתה כ "שר החוץ" של נטורי קרתא הרב משה הירש, אמר בתדריך לאנשי התקשורת הכתובה והמשודרת בחו"ל, כי הקמת המדינה הפלשתינית העצמאית תמנע את הירידה מן הארץ לאלה שאינם רוצים לחיות תחת שלטון הציונים והדגל הציוני. מצד שני, תהווה המדינה הפלשתינית אבן שואבת לחרדים הגרים בחו"ל, שיבואו להתיישב בה ולחיות באווירה שמתאימה למסורת היהודית ברוח "ישראל סבא".

הערות:
* מדובר על הכינוס ה- 19 של המועצה הלאומית הפלסטינית בו הכריז ערפאת על הקמתה של מדינה פלסטינית שנערך באלג'יר ב- 15 בנובמבר 1988.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1988

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: אלג’יר, אלג’יריה | 149 rue Anatole France, Levallois-Perret, צרפת (Paris Match) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות