לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מסכת "עירובין" כפויה ...


מאת: ללא שם
פורסם: מעריב | מהחרמון עד הסואץ (עמוד 23) - 25/01/1974 (יום ששי)
השלג שירד בירושלים בשבוע שעבר ושיתק את הבירה למשך יממה, פגע גם במערכת העירוב שנותקה והיה חשש לאיסור טלטול בשבת בכל העיר. (לפי ההלכה מותר לטלטל חפצים בשבת ברשות הרבים. רק אם העיר מוקפת גדר כלשהי ונחשבת ע"י כך "רשות אחת").
המועצה הדתית, שאחזקת העירוב נמצאת באחריותה, פנתה ביום הששי בשעות המוקדמות אל "מטה החרום" של העיריה וביקשה להעמיד לרשות הרבנים המפקחים על העירוב, כלי רכב עם הנעה קדמית, על מנת לאפשר את הגישה למקום התורפה של ניתוק העירוב בסביבת מלון גני יהודה ורמת רחל.

הפקידה של "מטה החירום" לא הבינה במה המדובר ושאלה: מה זה עירוב ? היא הפנתה את הבקשה לאחראי עליה, אולם גם האחראי לא ידע במה מדובר. לאחר הסברה מתאימה השיב האחראי, כי ישנן עדיפויות לכלי רכב מסוג זה.

אם תושבי ירושלים יכלו בכל זאת "לטלטל" בשבת, הרי הם חייבים תודה לרב יעקב קצנלנבוגן מ"מ ראש המועצה הדתית שנטל יזמה וארגן צוותים מיוחדים, מצויידים ברכב פרטי והעירוב תוקן במועדו. הודעה על כך שודרה ברדיו לפני כניסת השבת.

חבר ה "ליגה למניעת כפייה דתית" בירושלים ששמע את ההודעה ברדיו, קבל על ה "כפיה הדתית" בתקון העירוב ואמר: "קצנלבוגן זה כופה עלינו לא לטלטל בשבת באיסור" ...
Powered By Click for details


מעריב מהחרמון עד הסואץ 1974

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: שכונת רחביה, ירושלים (הליגה למניעת כפייה דתית - במשרדו של עו"ד צבי שוורץ (משוער)) | רחוב החבצלת 12, ירושלים (המועצה הדתית - רבנות ירושלים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות