לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ארגון יהודי בארה"ב: צפוי קרע עם ישראל


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 03/03/1989 (יום ששי)
יהדות ארצות הברית מותחת ביקורת קשה על ממשלת ישראל ועל ראש הממשלה יצחק שמיר על שמדיניותו מעודדת קרע בין ישראל לבין יהדות אמריקה.

בכינוס של איגוד הפדרציות היהודיות בארה"ב, המאגד 116 קהילות יהודיות, אשר נערך בוושינגטון, נמתחה ביקורת חריפה על ממשלת ישראל ועל שמיר עקב יחסם ליהדות ארצות-הברית.

עיתון היורדים "ישראל שלנו", המופיע בניו-יורק, מוסר, כי סגן נשיא הארגון אלברט צ'רנין, שפתח את הכינוס הגדיר את היחסים בין ממשלת ישראל לבין יהדות אמריקה כ "שאלות של מלחמה ושלום ושל חיים ומוות", ואמר, כי האחדות היהודית נמצאת בסכנה וצפוי קרע גלוי בין ישראל ליהדות ארצות הברית בגלל חילוקי דעות בנושאים כמו "מיהו יהודי", שאלת הנושרים מברית המועצות ותהליך השלום במזרח התיכון. כדוגמא לקרע הצפוי הוא הביא את העובדה, כי למרות התנגדותה הנמרצת של ממשלת ישראל, השלימו מנהיגי יהדות אמריקה עם החלטתה של ואשינגטון לפתוח בדו-שיח עם אש"ף. צ'רנין רואה בכך התחלת קרע בשרשרת המחברת את ישראל עם יהדות ארצות-הברית. לדבריו, זו הפעם הראשונה שבה הקהילה היהודית בארצות הברית נקטה עמדה פוליטית המנוגדת בצורה בסיסית לעמדה הרשמית של ישראל.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 993 E 17 st., Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת "ישראל שלנו") | וושינגטון, ארצות הברית | 25 Broadway, ניו יורק, ארצות הברית (The Jewish Federations of North America)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות