לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב הירש נחקר על הנקודה ה-11 והבטיח - נסים בתש"ן


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 18/09/1989 (יום שני)
"שר החוץ" של נטורי קרתא הרב משה הירש נעצר על-ידי המשטרה ונחקר שעות ארוכות על "הנקודה ה-11" [ * ] שהציע לנשיא מצרים חוסני מובארק על מנת למצוא פתרון לסכסוך היהודי ערבי ולמנוע שפיכות דמים וכן על פעילותו החתרנית נגד מדינת ישראל.

לאחר החקירה שוחרר הרב הירש בערבות עצמית ושל צד שלישי כל אחד בסך 1,000 ש"ח. הרב הירש "הבטיח" לקצין החוקר כי בשנת תש"ן [1990], הבאה עלינו לטובה, לפי רמזי המקובלים יתרחשו נסים ונפלאות ויקרו דברים בלתי-טבעיים. וכדי למנוע שפיכות דמים הוא הציע למובארק את "הנקודה ה-11".

כאמור לאחר חקירה ממושכת שוחרר הרב הירש בערבות באם יוגש נגד כתב אישום.

בסוף שבוע שעבר הוזמן הרב הירש למחלקת החקירות של משטרת ירושלים במגרש הרוסים ונחקר על המכתב ששיגר לנשיא מצרים מובארק ובו יעץ לנשיא איך לחסל את המדינה הציונית ולהקים במקומה מדינה פלשתינית שבראשה יעמוד יאסר ערפאת.

בחקירה שנמשכה שעתיים, נשאל הרב הירש על-ידי הקצין החוקר שמואל בן-דוד באם נכונים הדברים שפורסמו בעתונות על המכתב ששלח למובארק ותוכנו. בתור "דיפלומט" ענה הרב הירש כי אכן שלח מכתב למובארק. על השאלה הנוספת האם הוא שיבח את ערפאת במכתבו לנשיא מצרים אמר בצורה דיפלומטית כי היות והמכתב היה ארוך אינו זוכר את כל תוכנו, אולם דעתו האישית היא שערפאת ראוי לשבח ולתהילה.

הערות: * - תוכנית 10 הנקודות של הנשיא מובארק שמטרתה למצוא פתרון לסכסוך, כללה בין היתר את הסעיפים הבאים: הפלסטינים יקיימו בחירות חופשיות ודמוקרטיות בה ישתתפו הפלסטינים המתגוררים בגדה, רצועת עזה ובירושלים המזרחית; הסדר קבע יהיה מבוסס על העקרון של שטחים תמורת שלום; הקפאת התנחלויות ועוד.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב חשין 1, ירושלים (מגרש הרוסים - כיכר מוסקבה - משטרת ירושלים ובית המעצר בירושלים) | El-Sayed El-Merghani, El-Montaza, Heliopolis, קהיר, מצרים (Heliopolis Palace - Al-Ittihadiya - מקום מושב נשיא מצרים) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות