לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ישיבה לנוצרים

ג'ונס הציץ ונפגע


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 9) - 05/11/1989 (יום ראשון)
כומר באפטיסטי מבקש להחדיר ללב הנוצרים את ההכרה בייחודו של עם ישראל וללמדם את "שבע מצוות בני נח"

אמריקה, כידוע, היא ארץ האפשרויות הבלתי-מוגבלות. אחת האפשרויות הללו, שגם זכתה להתממש, היא הקמת ישיבה לנוצרים.

את הישיבה יסד ונדל ג'ונס [ * ] , כומר בפטיסטי, בטקסס. ג'ונס, שהוא היום כומר ידוע מאוד, "הציץ ונפגע" עוד בתקופת לימודי התאולוגיה שלו. הוא התחיל להקשות קושיות הנוגעות ל "ברית החדשה" ותוך כדי לבטים הגיע למסקנה, שאמנם הוא ישאר נוצרי, אבל ליהודים יש יעוד מיוחד במינו.

במסגרת כהונתו נתן פומבי לדעתו, כי אסור להטיף ליהודים שימירו את דתם ואין לנהל בקרבם תעמולה מיסיונרית. דבריו עוררו רוגז רב בקרב הכנסיה הבפטיסטית והוא נאלץ לפרוש מכס הכמורה והקים אגודה בשם "מכון לחקר היהדות והנצרות". מטרת האגודה - להחדיר ללב הנוצרים את ההכרה בייחודו של עם ישראל וללמדם את "שבע מצוות בני נח".

ונדל פרסם את דבר הקמת המכון, והסתמך על תמיכתו של נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן, שקרא ללמוד את שבע מצוות בני נח. את הכרזתו של רייגן על כך הגדיר ונדל, כ- "שניה במעלה אחרי הכרזתו של הנשיא טרומן בדבר הכרה בהקמתה של מדינת ישראל".

כדי לממש את הרעיון שלו הקים, כאמור, ישיבה בטקסס שבה אמורים ללמוד ולחקור את שבע מצוות בני נח. המורים בישיבה הנוצרית יהיו כולם יהודים דתיים. התלמידים הם לא יהודים. בטופס הקבלה לישיבה מתחייב כל תלמיד לקבל עליו לקיים את שבע המצוות.

בעניין הקמת המכון ביקר ונדל ג'ונס כמה פעמים בארץ ובשהותו כאן חיפש קשר עם הרבנות הראשית והחרדית. לשם כך פנה אל הרב מנחם בורשטיין, באמצעות העיתונאי יצחק עוקד. הרב בורשטיין, מישיבת מרכז הרב בירושלים חוקר את הריאליה של בית המקדש והוא הבטיח לג'ונס להדריכו בהכנת תכניות להוראת שבע מצוות בני נח. הרב בורשטיין הפגיש את הכומר, לפי בקשתו, עם הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב מרדכי אליהו. כשסיפר לרב על תכניתו, העיר הרב אליהו כי עקרונית הרעיון הוא נפלא אבל יש לדאוג שרב אורתודוקסי יפקח, דרך קבע, על סדר הלימודים, כדי שיהיו על טהרת היהדות האורתודוקסית, בלי שמץ תעמולה נוצרית.

לכומר ונדל ג'ונס יש עוד תכניות רבות, בהן ארגון מרכז פעולה שישמש למחקר ולהסברה בין הנוצרים, פניה לקהילות האורתודוכסיות היהודיות בארה"ב כדי שישתפו פעולה עם הפרויקט שלו, בניית תכנית לימודים מפורטת, הבאת תלמידיו לידי הכרה כי לא-יהודים נושאים את השם לשווא.

הכומר קורא ליהדות האורותודוקסית בארה"ב לארגן בבתי-הכנסת שלה שיעורים על נושא זה בשביל לא-יהודים. הוא מכריז כי הוא מוכן להשיב על השאלות שמתעוררות עם לימודי "הברית החדשה" ומוכן להתווכח עם כל המלומדים הנוצרים בענייני דת ואמונה.

הערות:
* מדובר ב- Vendyl Jones שנודע בעיקר כארכיאולוג שחיפש בישראל את שרידי ארון הברית, ויש אומרים שדמותו שימשה השראה לדמותו הקולנועית של אינידיאנה ג'ונס.

ג'ונס היה בין מייסדי תנועת "בני נח" שקיבלו עליהם את שבע מצוות בני נח, ואת המכון לחקר היהדות והנצרות - Judaic-Christian Research שמאוחר יותר נודע בשם Vendyl Jones Research Institute הקים בעיר ארלינגטון שבטקסס.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1989

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Arlington, TX, ארצות הברית
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות