לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

"שר החוץ" של נטורי קרטא:

גם ממשיכי ז'בוטינסקי אינם צדיקים גמורים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 30/03/1990 (יום ששי)
בתגובה יוצאת דופן בחריפותה, על דברי הרב אליעזר מנחם שך על המערך והקיבוצים [ * ] , יצא "שר החוץ" של נטורי קרתא, הרב משה הירש.

הרב הירש הסתמך על עובדות, מסמכים ואף הראה בקיאות בכתבי זאב ז'בוטינסקי ושואל את הרב שך, האם הז'בוטינסקאים הם יותר צדיקים מאנשי המערך והקיבוצים. הוא מונה כרוכל את "דבקותם" בדת ובמסורת של מחוללי התנועה הז'בוטינסקאית, שחברי הליכוד (חרות) רואים עצמם ממשיכי דרכם.

בראש וראשונה מביא הרב הירש את ה "צוואה" של זאב ז'בוטינסקי, שכתב אותה ב-3 בנובמבר 1935 בהיותו בפאריס, המתחילה במלים אלו: "רצוני שיקברוני או ישרפו את גווייתי (אחת היא לי) בו במקום שימצאני המוות ואת עצמותי, אם אקבר בחוץ לארץ, אין להעביר לארץ ישראל, אלא לפי פקודת הממשלה היהודית של ארץ זו כי תקום".

הרב מוסיף ואומר, כי אמנם בנו עָרי ביקש לקיים את מצוות המת כלשונה וככתבה ורצה לשרוף את הגופה, אך משום התערבותם של ראשי מפלגת הצ"ח (הסתדרות ציונית חדשה), שטענו כי טקס השכבת גווייתו של ז'בוטינסקי עלול לפגוע באינטרסים של המפלגה ומניעת תמיכת הדתיים, נכנע ערי.

הערות: * מדובר על "נאום השפנים והחזירים" של הרב שך, אותו נשא ב-26/03/1990 בכינוס של דגל התורה באיצטדיון יד אליהו בימים שאחרי הפלת הממשלה עקב "התרגיל המסריח" ובו תקף את הקיבוצים, שאנשיהם אינם יודעים יום כיפור מהו, והם מגדלים שפנים וחזירים.


דפים בנושא:



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב המלך ג’ורג’ 38, תל אביב (מצודת זאב - מרכז תנועת חרות - גח"ל - הליכוד) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות