לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

קהילות בני-נח יוקמו בישראל


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 11/05/1990 (יום ששי)
בישראל יוקמו קהילות בשם "בני-נח" בהן יאוגדו לא-יהודים, שיקבלו עליהם לקיים את שבע מצוות בני-נח.

בן-נח הוא כינוי בספרות התלמודית למי שמקיים שבע מצוות והן: דינין (לא לעשות דין לעצמו אלא ללכת לבית המשפט), ברכת השם (בלשון סגי נהור שלא לקלל את אלהים), לא לעבוד עבודה זרה, גילוי עריות, שפיכות דמים, גזל ואבר מן החי (לא לאכול אבר או בשר שנפרש מבעל חיים בעודו חי).

קהילות דומות קיימות בארה"ב, ובירושלים יוקם צוות שיגבש מבחינה הלכתית את ההלכות המעשיות של דיני בני-נח ולצורך זה יחברו כעין "שולחן ערוך". הלכות אלה יחייבו בצורה חד משמעית כל אדם לא-יהודי המעוניין להיקרא "מקיים מצוות בני-נח".

בטקסס ארה"ב נערך לאחרונה הכינוס הראשון של בני-נח. מירושלים השתתף בכינוס הרב מנחם בורשטיין, חוקר פרה אדומה, כלי המקדש והקטורת. בכינוס הוחלט בין היתר להקים ארגון עולמי בשם "בני-נח", אשר יעסוק בכל העניינים המעשיים והארגוניים של בני-נח.

כן הוחלט, כי הגוף המכריע מבחינה הלכתית יהיה הרבנות הראשית לישראל, או הרב הראשי לישראל. להם תהיה הזכות להכריע סופית בבעיות של בני-נח. עוד הוחלט, כי בראש כל קבוצה שתתאגד בקהילת בני-נח, יעמוד ראש קהילה לא-יהודי ורב יהודי אורתודוקסי, אשר יאושר על-ידי הסמכות המכריעה. רב זה ידריך את הקהילה בקיום מצוות בני-נח ובמקרה שייווצרו בעיות הלכתיות, שהרב המקומי לא יוכל לפתור, יפנה לראשי הצוות בירושלים.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: Arlington, TX, ארצות הברית (סביר שכאן נערך הכינוס, מאחר וזה היה מקומו של הכומר ונדל ג’ונס) | רחוב המלך ג’ורג’ 54, ירושלים (סביר שעמותה זו מתבססת על קהילת בני נח המקורית) (ברית עולם - המרכז העולמי לבני נח (נוסד ב- 2011))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות