לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

200,000 - למירון


מאת: שמעון וייס ונח זבולוני סופרי "דבר"
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 13/05/1990 (יום ראשון)
כ-200,000 חוגגים עתידים להצטופף הבוקר באזור קבר רבי שמעון בר-יוחאי במירון, בהילולת ל"ג בעומר. אמש הגיעו לאיזור כמה עשרות אלפי חוגגים שהמתינו לצאת השבת כדי להציף את האתר הקדוש וסביבתו. ראשוני החוגגים כבר התמקמו באיזור ביום ששי.

כוחות הבטחון ומד"א נערכו כבר בסוף השבוע לקליטת האלפים ושמירה על בטחונם. בעקבות ההילולה וריבוי המשתתפים בה, צפויים היום שינויים בנסיעה בכבישי האיזור וכוח משטרה מתוגבר של כ-1,000 שוטרים יעסוק בהכוונת התנועה ושמירה על הסדר והבטחון.

ביום ששי בשעות הצהריים נערכה התהלוכה המסורתית של ספר התורה מבית משפחת עבו בעיר העתיקה של צפת לקבר הרשב"י במירון. התהלוכה הוקדמה בשל השבת ואמש הודלקו המדורות במירון רק בשעת לילה מאוחרת. בתהלוכה השתתף מנכ"ל משרד הדתות, זבולון אורלב, נציגי שגרירות צרפת, ומאות מתושבי צפת והאיזור. את התהלוכה הובילה קובצת כליזמרים, זו השנה החמישית ברציפות.

[נראה לנו שהקטע הבא הוא פרי עטו של נח זבולוני]

שריפת דגלים

42 דגלי לאום, כמניין שנות המדינה, הועלה אמש על מוקד של נטורי קרתא בהדלקת המדורה המסורתית של ל"ג בעומר בירושלים. במעמד "מועצת שבעה גדולי התורה וחכמי ישראל", הסמכות העליונה של נטורי קרתא בירושלים, נערכה אמש, מייד עם צאת השבת, ההדלקה המרכזית של ל"ג בעומר, שהועברה ברגע האחרון למאה שערים מרחבת בתי אונגרים, שם עורכת השנה את ההדלקה העדה החרדית, שאינה גורסת שריפת הדגל הציוני.

המשך חגיגת הל"ג בעומר מקיימים הנטורים היום בטקס המסורתי הנקרא "חאלקה" (גזיזת שערות הילדים מגיל 3) בליווי תזמורת ובנוכחות ראשי הנטורים וחברי המועצה.

[כאן לדעתנו תם חלקו של נח זבולוני]
40 שריפות, רובן בשל מדורות ל"ג בעומר, נרשמו בתחנת מכבי האש של מרחב תל-אביב במוצאי שבת. הדליקות טופלו על-ידי מכבי האש והסתיימו ללא נפגעים, או נזק לרכוש.

דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: הר מירון | מאה שערים, ירושלים (נטורי קרתא)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות