לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בישיבת מרכז אגודת ישראל

פרוש זוקף הכשלון לחובת אלוני ושריד - "החזירו" מודעי לליכוד


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 15/05/1990 (יום שלישי)
בניגוד לפרסומים המגמתיים והדיסאינפורמציה מצד תומכי הליכוד מתברר, כי הנהלת מרכז אגודת ישראל וחברי מזכירות פא"י (פועלי אגו"י) החליטו לשמור אמונים למפלגת העבודה ולא לתמוך בממשלת הליכוד, אשר בראשה יעמוד יצחק שמיר. זאת, כל עוד לא יחזיר ח"כ מזרחי את המנדט שלו ל "אגודה".

ביום חמישי שעבר התקיימה בתל-אביב ישיבה משותפת, שנמשכה שמונה שעות, בה לקחו חלק 40 נואמים מתוך 50 נוכחים. את הישיבה ניהל יו"ר מרכז אגודת ישראל, הרב פנחס מנחם אלתר, חבר נשיאות מועצת גדולי התורה של אגו"י ואחיו של האדמו"ר מגור, שהקריא את מכתבו של ראש הממשלה, בו הוא מתנצל על אי-קיום ההסכמים מצדו. כמו-כן העביר שמיר מסר לאגו"י, לפיו בשבוע הבא יובא לכנסת חוק החזיר והחוק נגד פרסום תועבה.

בהתחלת הישיבה גונה העריק אליעזר מזרחי והובעה התביעה שיחזיר את המנדט הגזול. נימה זו התגלגלה בכל משך הדיונים והוויכוחים ומזרחי כונה בשמות גנאי כגון "ילד מפגר". תואר זה הוענק אף לאריק שרון, על שבפגישה שהיתה לאגודת ישראל עם ראש הממשלה וצוות המו"מ של הליכוד, קם אריק שרון ואמר: בזאת אל תאשימו את יצחק שמיר ולא את שרי הליכוד הבכירים, כי רק אני הוא שהוצאתי מכם את מזרחי והבאתיו לליכוד.

ח"כ לשעבר, הרב אברהם שפירא, חלק שבחים רבים לשמעון פרס ואמר שהוא האישיות היחידה בכל המערכת הפוליטית המתאימה להיות ראש ממשלה בכישוריו ובמעופו והדגיש, כי גם תכניותיו לשלום עולות פי כמה על כולם. הוא גילה, כי אחד השרים הבכירים של הליכוד אמר לו, כי תכנית השלום שהיתה לפרס עם חוסיין, מלך ירדן, עולה פי כמה על "תכניות השלום" של שמיר.

ח"כ אברהם ורדיגר דרש להימנע מהצבעה ולא להצביע נגד הממשלה הצרה של שמיר. הוא אף הקריא באירוניה את מאמר מערכת "דבר" והדגיש את הקטע בו נאמר, כי מפלגת העבודה גאה שבשורות האופוזיציה, בנוסף אליה, יהיו גם השמאל ואגודת ישראל ...

ח"כ הרב מנחם פרוש סיפר, כי את הכשלון בהקמת ממשלה בראשותו של שמעון פרס יש לזקוף לחובת שולמית אלוני ויוסי שריד. הוא סיפר, כי באותו ערב בו הודיע יצחק מודעי על החלטתו הסופית לתמוך במערך, הוא נסע לאדמו"ר מסדיגורה כדי לבשר לו על החלטתו, אלא שבדרך שמע ברדיו, כי שולמית אלוני ויוסי שריד מצהירים, כי לא יתמכו בממשלת פרס אם יצחק מודעי יהיה בתוכה. באותו רגע החליט סופית לחזור לליכוד.

ח"כ הרב שמואל (שמלקה) הלפרט, הציע לא להחליט סופית, אלא לבחור ועדה בת 14 חברים שתעקוב אחר התפתחות העניינים, וכל עוד אין שינויים, יצביעו נגד ממשלת הליכוד.

הערות: מדובר במגעים להקמת ממשלה חדשה, לאחר הפלת הממשלה בעקבות "התרגיל המסריח".


דפים בנושא:


צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב פרישמן 64, תל אביב (הסתדרות פועלי אגודת ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות