לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אזעקת שווא על פצצה בבית פא"י בירושלים


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 12) - 25/05/1990 (יום ששי)
אזעקת שווא על פצצה שהוטמנה בבית "אהל בנימין" של פועלי אגודת ישראל (פא"י) בירושלים, גרמה פאניקה בקרב דיירי "כיכר השבת", המאוכלסת ביהודים חרדים, הסמוכה לשכונה החרדית מאה שערים.

בשעת חגיגת "יום ירושלים", שערכה פא"י ביום שלישי בשעות המאוחרות של הלילה, בהשתתפות ראשי פא"י בארץ ובירושלים, ובעוד להקת "רינת ירושלים" מנעימה את המסובים, הגיעה ל- "אהל בנימין" המשטרה בכוחות מתוגברים, יחד עם הרובוט המשטרתי להשמדת פצצות, לאחר שנתקבלה הודעה, כי הוטמנה פצצה בבית "אהל בנימין". השוטרים הוציאו את החוגגים מהבניין, הפסיקו את התנועה ברחוב שטראוס, וברמקולים ביקשו מן השכנים בבתים הסמוכים ל- "אוהל בנימין", לצאת מבתיהן ולפתוח את החלונות.

במשך יותר מחצי שעה, כאשר החוגגים מתרכזים מאחורי בניין בית ההסתדרות וממשיכים את חגיגת יום ירושלים בשירה ובזמרה, בדקו השוטרים עם החבלן את הבית כולו והבניינים הסמוכים.

בחיפושים נמצאו חבילות וקרטונים שהניחו, כנראה, חרדים קיצוניים אנטי-ציוניים, במחאה על חגיגת יום ירושלים. תעלול דומה עוללו החרדים גם לפני שנתיים. אולם יש הסבורים, כי אזעקת השווא על הנחת הפצצה בבית פא"י היא איתות ואזהרה ברורה לח"כ אברהם ורדיגר (פא"י) ולאלה המנסים לא לציית להוראות מועצת גדולי התורה ללכת עם המערך.

עם תום הבדיקה המשיכו החוגגים בשמחתם לפי התוכנית שנקבעה מראש.

צולם בספריית שער-ציון, בית אריאלה - מדור העיתונות
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: כיכר השבת, ירושלים (מאה שערים) | רחוב נתן שטראוס 19, ירושלים (בית הכנסת אהל בנימין) | רחוב נתן שטראוס 17, ירושלים (בית ההסתדרות - אולם מיטשל (משנת 1958))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות