לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הרב שך התנצל על פגיעה באנשי הפיקוח במשרד החינוך


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 5) - 15/07/1990 (יום ראשון)
משרד החינוך והתרבות עומד לנקוט באמצעים דראסטיים נגד העמותה החרדית "וקמת ועלית" עד כדי סגירת האולפן שלה לעולים החדשים מברה"מ, בגין השמצת ראשי הפיקוח במשרד החינוך ובראשם מפקח המחוז, הרב ד"ר אפרים שך, בנו של הרב שך.

בעקבות הצטרפות "דגל התורה" וש"ס לממשלה הימנית ניצית, צצות עמותות חרדיות שהקימו אולפנים במסגרת האולפנים הממשלתיים של משרד החינוך והתרבות. בין העמותות "וקמת ועלית", שהוקמה בחסותו של משרד הקליטה שבראשותו עומד השר יצחק פרץ הקימה אולפנה לעולים מברה"מ המופעלת על ידי ישיבת "אור שמח" והממומנת על ידי משרד החינוך.

"יתד נאמן" בטאונה של "דגל התורה" וש"ס שבראשם עומד הרב שך, בגליונו מיום שישי, יצא בהתקפה חסרת-רסן על אנשי הפיקוח של משרד החינוך ומורי האולפנים על שהם מערימים לדבריהם קשיים לאולפן של העמותה "קמת ועלית". לדבריהם, האולפן זכה בהכרה חלקית בלבד מצדו של משרד החינוך ועל היחס מוזר לו זוכה האולפן מצד המפקחים והמורים של משרד החינוך.

אנשי הפקוח נפגעו קשות על סילוף העובדות ובראשם כאמור הרב ד"ר אפרים שך. הם אף נזפו קשות בראשי העמותה ובמנהלי האולפן על שהם יורקים בבור ממנו הם שותים ואף איימו כי יפסיקו את מימון האולפן. המחאה והנזיפה הובאו לידיעתו של הרב שך, שהעמותה קמה בברכתו ובעידודו ואף יש לו חלק ארי בהכרת האולפן על ידי משרד החנוך. בתלונה שהגישו לרב שך הודגשה כפיות הטובה של ראשי העמותה למשרד החינוך, שהכיר באולפן של "קמת ועלית" כאולפן ממלכתי לכל דבר. הרב שך הביע צער על ההתבטאויות הבלתי אחראיות של ראשי העמותה "וקמת ועלית".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב שבטי ישראל 34, ירושלים (משרד החינוך משנת 1963) | רחוב ז’בוטינסקי 108, בני-ברק (מערכת יתד נאמן) | רחוב בית וגן 89, ירושלים (עמותת "וקמת ועלית") | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות