לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

תרבות תורנית

מתכוננים לחורבן


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 9) - 29/07/1990 (יום ראשון)
העלון "מדי חודש בחודשו" יוצא לאור על-ידי משרד החינוך והתרבות, האגף לתרבות תורנית - אגף הנוער, שבראשו עומד הרב יוחנן פריד, ומופץ בבתי-ספר ובמחנות צבא. בעלון של חודש תמוז-אב, במדור "פעולות", פורסמה, לקראת יום האבל של ט' באב, התוכנית הבאה, המיועדת למדריכים ולמדריכות בבתי-ספר:
על המדריכה לספר לחניכים את הסיפור הדמיוני הבא:

המלחמה נסתיימה, ראש הממשלה עם דמעות בעיניו הכריז ברדיו: "הכל אבוד, למה להביא הרס וחורבן נוספים למדינה? החלטנו להיכנע לאויב, אני מוכרח להתפטר".

השידור היכה את הציבור בהלם. אנשים ברחוב נעשו המומים ומדוכאים. הם שאלו את עצמם: מה עלינו לעשות עכשיו כשאין שלטון? מה יחליט האויב לעשות בנו? האם ניאלץ לעזוב את המולדת? כיצד נוכל להתקיים כעם?

על המדריכה לחלק את החניכים לשלוש קבוצות ולבקש מהם לדון בשאלה: מה היו עושים. לאחר כעשר דקות, על הקבוצה, באמצעות נציגה, להציג את פתרונה לבעיה.

כמה אפשרויות לקבוצות:
אלה הממליצים לעזוב את הארץ ולהתארגן מחדש בארץ אחרת; אלו המוכנים להישאר ולמרוד נגד האויב; והשלישית: אלו הרואים את האפשרות לחיות תחת שלטון זר.

השאלות והסיפור עוררו מורת-רוח אצל הנהלת משרד החינוך והתרבות, ובמיוחד בקרב תלמידי בתי-ספר העומדים להתגייס לצה"ל. הללו שואלים אם זוהי המדיניות של זבולון המר, שר החינוך החדש מטעם המפד"ל, מדיניות הגובלת בתבוסתנות.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ממילא 20, ירושלים (אגף לתרבות תורנית, המחלקה לחינוך מבוגרים - משרד החינוך (1983))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות