לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ח"כ ורדיגר חושף סודות הצבעתו נגד ממשלת פרס


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 03/09/1990 (יום שני)
ח"כ אברהם ורדיגר מ "אגודת ישראל" - פא"י, שהכשיל הקמת ממשלה בראשות שמעון פרס, מאשים אישים בחצר חסידות חב"ד בישראל כי הפיצו שמועות שווא לפיהן האדמו"ר מליובאוויץ אינו מתנגד להקמת קואליציה ממשלתית עם המערך בראשות פרס.

בשיחה שקיים ח"כ ורדיגר עם עורך "אלגעמיינער זשורנאל" היוצא לאור בברוקלין ומזוהה עם חסידי חב"ד, גילה ורדיגר סודות על המו"מ להקמת הקואליציה הממשלתית בראשות המערך. בין היתר סיפר כי טילפן לפרס והודיע לו מפורשות, כי חרף החלטת מועצת גדולי התורה של אגו"י לתמוך בקואליציה עם המערך הוא לא יצביע עבור ממשלה "שמאלנית" כי יש לו מידע שהרבי מליובאוויץ מתנגד לממשלה בראשות המערך. ורדיגר מוסיף כי פרס היה מאוכזב משיחה טלפונית זו וביקשו שלא לפרסם את החלטתו, בקוותו שיעלה בידו להקים ממשלה.

ורדיגר הוסיף כי בעצמו נקלע למצב ביש, כשמצד אחד נציג פועלי אגו"י הסכים למרותה של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ומאידך עמדה הוראה מהרבי לפיה אין לתמוך בממשלה "השואפת לנהל מו"מ עם טרוריסטים ערבים ומוכנה להחזיר שטחים תמורת שלום".

ורדיגר סיפר עוד כי בשעת המו"מ על הקמת הקואליציה הממשלתית היתה מבוכה גם בקרב חסידי ליובאוויץ בישראל, בגין השמועה שהפיצו אישים בחב"ד, כי הרבי לא מתנגד לקואליציה עם המערך. כדי להוכיח לחייבים שהרבי מתנגד, שיגר מזכיר הרבי בניו-יורק, הרב לייבל גרונר, "פאקס" ובו הוראות מפורשות של הרבי נגד קואליציה שמאלית. אולם היו שעירערו על ה "פאקס" וטענו כי אין לסמוך על גרונר. ורדיגר התקשר עם המזכיר השני של הרבי, הרב בנימין קליין, שאישר את ה "פקס" של גרונר והוסיף כי הוא משמש כ-40 שנה במזכירות חב"ד בניו-יורק ולא קרה אף פעם אחת שהרבי שינה את דעתו.

לאור כל זאת שקל ורדיגר להתפטר מחברות בכנסת ולהחזיר את המנדט ל "אגודת ישראל", אולם בחול המועד פסח קיבל ורדיגר "פאקס" מהרבי עצמו, שהפציר בו לא להחזיר את המנדט וביקש להצביע נגד. הרבי הוסיף כי למרות שאינו נוהג לכתוב בחול המועד הוא חורג ממנהגו כי המצב כה רציני.

הערות: מדובר במגעים להקמת ממשלה חדשה, לאחר הפלת הממשלה בעקבות "התרגיל המסריח".



© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | שכונת הר נוף, ירושלים (שכונה בה התגורר אברהם ורדיגר) | 508 Montgomery St, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מערכת אלגעמיינער ז’ורנאל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות