לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

נענתה עתירת "נטורי קרתא" להפסיק הבנייה במאה שערים

נציג העדה, הרב הירש, טען שהבנייה "חוסמת את האוויר". וביהמ"ש הציוני המוקצה, לפי הירש, השתכנע


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 17/09/1990 (יום שני)
שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד פרנקל, נענה לעתירתו של "שר החוץ" של נטורי קרתא, הרב משה הירש, והוציא צו מניעה, האוסר את המשך הבנייה בשכונת מאה שערים, בנייה המשנה את צביון השכונה ותגרום, לדברי הירש, נזק בלתי הפיך לתושביה.

הרב משה הירש, מראשי "נטורי קרתא" בירושלים - המזדהים עם אש"ף ואינם מכירים בקיומה של המדינה הציונית "הכופרת" ובבתי המשפט שלה - הגיש את העתירה ביום שישי, באמצעות עורכת הדין שלו, חנה חובב, וביקש להוציא צו מניעה, האוסר על היזמים העומדים להקים בתי מגורים בעלי קומות בשכונה, שיסתירו את האור מהבתים הנמוכים יותר, שהוקמו לפני קרוב ל-120 שנה. תהליך הבנייה מעורר רוגז רב בקרב הדיירים, מאז נודע להם על קיומה.

הרב הירש, המתגורר בסמוך לבתים המוקמים, פנה אל בית המשפט השלום, לאחר שהיזמים לא צייתו לפסק של בית-דין צדק חרדי, המזוהה עם "נטורי קרתא", שאסר להמשיך בבנייה. רק לאחר שזה לא עזר, פנה הרב הירש אל בית המשפט "הציוני", שבכרגיל אינו מכיר בו, וביקש להוציא את הצו. שופט בית המשפט נענה, כאמור, לעתירה וביום שישי, קרוב לכניסת השבת, הוציא השופט פרנקל את הצו, העומד בתוקפו עד לבירור התביעה שתוגש בתוך שבעה ימים.

בתצהיר שהגיש הרב הירש, המונה 10 נימוקים להפסקת הבנייה, הוא טוען כי עצם פעולת הבנייה בשכונה של משפחות מרובות ילדים המבלים את ההפסקות מן הלמודים בחצר, תסתיר את האור ותחסום את זרימת האוויר, אשר הילדים זקוקים להם, ותגרום לנזק בלתי הפיך לכל תושבי השכונה.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישועות יעקב 8, ירושלים (הבניה המתוכננת הייתה באיזור בית הכנסת ישועות יעקב) (בית הכנסת ישועות יעקב - מאה שערים) | רחוב עין יעקב 37, ירושלים (ביתו של הרב משה הירש (משוער)) | רחוב חשין 6, ירושלים (בית משפט השלום)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות