לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

הלובביצ’ר

ברוקלין וירושלים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - עמוד פנימי (עמוד 9) - 04/11/1990 (יום ראשון)
מיון מהיר:
חב"ד
מאמר
1990
ממושבו בברוקלין, בעזרת שליחיו וחביביו בממשלה ומחוץ לה, משפיע הרבי מלובביץ' על המדיניות הישראלית

"ממשלת חירום" - קרי: ממשלה עם "העבודה" - לא תקום כל עוד ממשלת הליכוד, תוסיף להיות תלויה בחסדי האדמו"ר מלובביץ', הרב מנחם מנדל שניאורסון, שממקום מושבו בברוקלין הוא מפעיל השפעתו על הממשלה כאן באמצעות שליחיו - נאמניו.

אחד השליחים הללו הוא יצחק גוטניק, איש עסקים ממלבורן, אוסטרליה, ובעל מהלכים במסדרונות הממשלה. ב "כפר חב"ד", בטאון חסידי לובביץ' בארץ, מגולל האיש בפרוטרוט את השתלשלות הקמת הממשלה הנוכחית ומספר כיצד עזב את עסקיו המסועפים ונרתם למשימה שהטיל עליו הרבי - לסכל את הקמת הממשלה הנוכחית ומספר כיצד עזב את עסקיו המסועפים ונרתם למשימה שהטיל עליו הרבי - לסכל את הקמת ממשלה שבראשה יעמוד איש "העבודה" שמעון פרס ולסייע בהקמת ממשלה צרה.

עתה פועל גוטניק שוב בשליחות האדמו"ר, והפעם למנוע הקמת "ממשלת חירום". הוא מפעיל לחצים על ראשי השלטון להמשיך במתכונת ממשלת "אף שעל", גם אם משתתפים בה שנואי נפשם של חב"ד, אנשי "דגל התורה". גוטניק מעודד את הממשלה, לפי פקודת הרבי, לעמוד בתוקף על עמדותיה הניציות ולא להוסיף "מים ביין המשומר", כלשון הרבי.

שליח האדמו"ר עומד בקשרים הדוקים עם השר שרון ועם חברי הכנסת אברהם ורדיגר ואליעזר מזרחי, ש "שפרשו" בזמנו מהוראות-ההצבעה של מועצת גדולי התורה, ומקיים יחסים ידידותיים גם עם ראש הממשלה שמיר. לדבריו, לולא עמדתו התקיפה של האדמו"ר לא היתה קמה הממשלה הצרה. דברים דומים השמיעו באזניו, לטענתו, אישים בצמרת השלטון.

גוטניק מגלה, בבטאון חב"ד, כי בשליחותו הנוכחית הוא גם מטפל בחברי מועצת גדולי התורה של אגודת-ישראל הנמצאים לפי שעה באופוזיציה ומנסה להשפיע עליהם להצטרף לממשלת שמיר. קשה לתאר, הוא אומר, את הטרגדיה הנוראה שהיתה פוקדת אותנו אילו קמה ממשלה שהיתה מאמצת את תוכנית השלום עם הרבנים. נס הוא שהרבי ראה את הנולד, מברך גוטניק.

לשמעון פרס שולח מר גוטניק "מסר", שמקופל בו איום: "כי לו היה מר פרס מתבונן קצת בתוכן הנושא הזה, מסתכל בראייה הגיונית שלו במציאות, היה מזמן נוכח לדעת עד כמה מסוכנת עמדתו הבטחונית החלשה גם לשלומו ולבטחונו של מר פרס עצמו, ואני מדבר עם על עמדות ולא רק על מעשים ..." ובהמשך: "דווקא המציאות בחודשים האחרונים מאז כינון הממשלה הנוכחית הוכיחה, כי אפשר לנהל מדיניות חוץ מאוד ידידותית מבלי להביע שום עמדה של פשרה ..."

בפרשת ההרג בהר הבית [ * ] מביע גוטניק את דעת רבו, שלא רק שאסור לממשלה להתחרט על התגובה החריפה, שגרמה להריגת 22 ערבים בהר הבית, אלא עליה להחריף עוד את מדיניות "היד החזקה". בהקשר של ההרג בהר הבית אמר הרבי מלובביץ', כי השנה שעברה היתה שנת תש"ן (תהא שנת נסים) ואילו השנה היא שנת תשנ"א (תהא שנת אראנו נפלאות) ויש לראות התחלת נפלאות באירוע הר הבית, שכן בנס מופלא ניצלו חייהם של אלפי יהודים שהתפללו ליד הכותל המערבי.

גוטניק קיבל מכתב תודה מראש הממשלה בשל שירותיו הטובים ופעולותיו למען הקמת הממשלה בראשותו. בין היתר כתב לו שמיר, הוא מספר בעיתון, כי "יקרה לו ברכת הרבי כשם שיקרה לו עמדתו הברורה והחד-משמעית למען ממשלה לאומית בישראל, והוא (שמיר) מצידו עושה מאמץ כדי לא לאכזב את הרבי ואת כל אלו שתלו בה (בממשלתו הצרה) תקוות, שחלק מהן כבר התגשמו, כמו ההחלטות החשובות בנושאי כלכלה, שיכון וקליטה". מעל לכל, שמיר מכריז, באותו מכתב, לא פחות ולא יותר, כי "בממשלה זו שוררת יותר אחדות מאשר בממשלת האחדות הקודמת".

גוטניק נשאל על העמדות הסותרות של הרבי בחלוקת מסכות הגאז (בשעתו אמר כי אין צורך בהן ואחר כך חזר בו מדבריו). "עכשיו", אמר גוטניק, "אין עניין לנו להילחם עם הממשלה בעניין זה. יש לדאוג לחזקה ולבססה עד כמה שאפשר ויש לקוות שמר שמיר יעמוד במלוא התוקף והנחישות ויהיה כמו אבן השמיר, כדברי האדמו"ר שליט"א".

הערות: * מדובר באירוע שהתרחש ב- 8/10/1990 בו מתפללי הכותל המערבי נרגמו באבנים, בעקבות זה תקפו כוחות המשטרה את הערבים בכדורים חיים - בסופו של יום נספרו 21 הרוגים מקרב הפלשתינאים.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד פנימי 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב סמולנסקין 9, ירושלים (פינת רחוב בלפור - בית ראש הממשלה - בית אגיון (משנת 1974)) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | מלבורן, אוסטרליה | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | הר הבית ירושלים | הבית האדום, כפר חב"ד (בנין 770 - מערכת שבועון כפר חב"ד (משוער))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות