לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החרדים נגד הכהניזם; מוחים על הנזק לתדמית בני הישיבות


מאת: נוח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 11/11/1990 (יום ראשון)
מסע הסברה נרחב נערך בישיבות החרדיות נגד הכהניזם והמפלגות הימניות והקיצוניות בארץ.

נוכח מספר רב של בעלי מגבעות וקפוטות שחורות, שלקחו חלק פעיל בהתקפה על ערבים, אנשי תקשורת ושוטרים בעת הלווית מאיר כהנא, נדלקה נורה אדומה בקרב הישיבות החרדיות שפעולות אלו מסלפות את תדמית ישיבות אלו וגורמות להסתה נגד בני הישיבות שאינם משרתים בצה"ל.

המנהלים הרוחניים של ישיבות אלו מעבירים שיחות מיוחדות בהן הם עומדים על סכנת החיידק הכהניסטי שנדבק בישיבות החרדיות הנוטות ימינה שלא בדרך התורה של "כוחי ועוצם ידי". שיטה זו פסולה לחלוטין בישיבות אלה. כפי שנודע ייערך בקרוב כנס של ראשי הישיבות החרדיות הליטאיות ובה יתריעו על הנזק שגורמות פעולות אלו. את הטון נגד כהנא והכהניזם נתן בשעתו הרב אליעזר מנחם שך כשכהנא היה בחיים.

בינתיים התעוררה סערה בקרב החוגים החרדיים בירושלים בשל מודעת אבל שפורסמה בשבועון החרדי "יום הששי" המופיע ביום חמישי. המודעה פורסמה מטעם "רשת מוסדות קול ברמה - ישיבת נזר התורה בירושלים ישיבה חרדית".

במודעה נאמר בין היתר "המומים ומזועזעים אנו בהילקח חי גברא רבה ריש מתיבתא ויקירה, צורבא מרבנן מאיר דרכנו וסולל נתיבותינו אשר נרצח בידי בני עוולה בשליחות קודש על אדמת נכר, בדרכו ואורו נלך עד ביאת גואל ויקיצו שוכני עפר". על החתום הרב נחום רוטשטיין, מנהל.

למחרת נאלץ השבועון לפרסם התנצלות ובה נאמר כי הוא הוכשל והוטעה וכי המודעה היתה תעלול זדוני ולא נמסרה על ידי הנהלת הישיבה או הרב רוטשטיין.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב קרן היסוד 19, ירושלים (מערכת "ערב שבת" - "יום הששי") | הר המנוחות ירושלים (כאן הסתיים מסע הלוויה) | רחוב שמריה 8, ירושלים (מישיבה זו יצא מסע הלוויה של מאיר כהנא) (ישיבת הרעיון היהודי)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות