לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ישיבת מועצת גדולי התורה של אגו"י:

הרב זילבר מתקיף את מורו לשעבר, הרב שך


מאת: נח זבולוני סופר "דבר" בירושלים
פורסם: דבר | דבר - עמוד ראשון (עמוד 1) - 19/11/1990 (יום שני)
לראשונה בתולדות מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הקיימת זה 70 שנה, נתן חבר המועצה פומבי לעמדתו בנושאים שעמדו על סדר היום של ישיבת המועצה.

כידוע, ישיבות מועצת התורה סגורות באופן הרמטי, אין יוצא ואין בא. ההחלטות מתקבלות לא לפי הצבעה בהרמת יד, כפי שנהוג, אלא לפי הרוב של ההתבטאויות של חברים בנדון.

הרב בנימין זילבר הוא הליטאי היחידי בתוך מועצת גדולי התורה, המורכבת כולה על טהרת רבנים וראשי ישיבות חסידיות, מאז פרישת ראשי הישיבות הליטאיות, ובראשם הרב שך. לפי טענת הליטאים, הסיבה האמיתית להצטרפות זילבר היא שלא נכלל בין חברי מועצת גדולי התורה של המפלגה החרדית דגל התורה, שבראשה עומד הרב שך, והרחקתו על-ידי חוגים של הישיבות הליטאיות בבני-ברק - מקום מגוריו של זילבר.

בישיבה האחרונה של מועצת גדולי התורה של אגו"י, שבה הוחלט בסופו של דבר על הצטרפות לקואליציה עם הליכוד, היה הרב זילבר הלוחם הראשי בעד הצטרפות לקואליציה ומתח ביקורת על חברי המועצה, שהחליטו שיש לצאת מהקואליציה של הליכוד. מה שעמד נגד עיניו של הלוחם זילבר, היה לא לתת לאנשי דגל התורה להשתלט על ענייני הדת במדינה.

הרב זילבר נתן פומבי לדעתו בתזכיר שהגיש למועצת גדולי התורה ובו נאמר, שיש לעשות הכל כדי להוציא את ההגמוניה על הדת מידי אנשי דגל התורה.

בחוגי הישיבות הליטאיות הגיבו בהפתעה ובזעם על ההתקפה על הרב שך, וציינו כי בעבר, לפני הקמתה של דגל התורה, היה הרב זילבר ממקורביו של הרב שך, מבאי ביתו, וקרוב מאוד להשקפותיו של שך.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - עמוד ראשון 1990

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | שדרות אביי ורבא 4, בני-ברק (ביתו של הרב בנימין יהושע זילבר) | רחוב הרב כהנמן 86, בני-ברק (בית "דגל התורה") | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות