לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

השומרונים לא נעתרו להפצרות למצוא מחסה בארה"ב ובגרמניה


מאת: נח זבולוני כתב "דבר"
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 04/02/1991 (יום שני)
מיון מהיר:
השומרונים בשכם ובחולון, בניגוד לאוכלוסיה היהודית בגוש דן, לא נטשו את בתיהם מפחד הטילים ולא עברו לערים אחרות; הם נקטו את האימרה "ביתי הוא מבצרי".

העדה בארץ, המונה 547 נפש ומרוכזת בשכם ובחולון, קיבלה הצעות מושכות מידידיה במקומות אחדים בארה"ב ובגרמניה לבוא אליהם עד יעבור זעם. הם אמרו: כמה אתם? 547? בואו כולכם. אך ההצעה נדחתה על הסף משום שאחד מארבעה סימני ההזדהות של השומרונים, הסימן הראשון, הוא "יישוב ארץ ישראל בלי לעזבה לעולם".

כמו כן התעוררה בעיית חילול השבת, ששמירתה כהלכתה וכלשונה בתורה תופסת את המקום השלישי מתוך הארבעה. הכהן הגדול, יוסף בן אב-חסדה והכהן הגדול פנחס בן אברהם מחולון המליצו לפתוח את הרדיו רק בשבת כענין של פיקוח נפש רק אם נשמעת אזעקה. השומרונים נשמו לרווחה כאשר הותקן ערוץ צה"ל 2 הפועל רק במקרה כזה. [ * ]

א.ב., בטאון השומרונים היוצא לאור בחולון, מוסר על המוראל הגבוה בקרב בני העדה המרבים בתפילה.

הבטאון מספר קוריוז: בן העדה בחולון היה במקלחת כשנשמעה אזעקה. כל בני משפחתו היו צפופים במקלט אטום והוא יצא במהירות ולבש מכנסים ללא תחתונים. אך נמלך בדעתו ואמר לעצמו: "לא אני לא מתכונן למות עירום", חזר ופשט את מכנסיו ולבש את התחתונים ורק אז רץ למקלט.

הערות: * הכוונה לגל השקט, ששידר שקט לאורך שעות היום והתעורר לחיים רק בעת שידור אזעקת "נחש צפע". כך שניתן היה להשאיר את הרדיו פתוח לפני תחילת השבת, או בלילות.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: גרמניה | עיראק | ארצות הברית | רחוב בן עמרם 5, חולון (מערכת א.ב. חדשות השומרונים) | שכם, פלשתין (חראת סמארה (ח’ירבת סמארה) - הרובע השומרוני בשכם (משוער)) | שכונת נווה פנחס, חולון (שכונת השומרונים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות