לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

חרדים שדברי פרץ יעוררו השמאל לפעול לגיוסם של בני הישיבות


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עומדים בפרץ (עמוד 4) - 14/06/1991 (יום ששי)
התגובות בציבור הדתי והחרדי בירושלים על השמצות השר פרץ את הקיבוצים היו שונות ומגוונות. היו גם התקפות אישיות על השר ונטען, שדבריו יועדו לקדמו במישור הפוליטי.
תנועת "נאמני תנועה ועבודה" הגיבה בחריפות ואמרה, שהיא דוחה בשט נפש את דברי השר פרץ, המעמיקים את הקרע בעם. התנועה מדגישה, כי מקום החינוך לילדי אתיופיה ודאי אינו בישיבות החרדיות שתלמידיהם אינם מתגייסים לצה"ל ואינם תורמים מאומה למדינה.

הרב יעקב קצנלבוגן, יו"ר פא"י בירושלים וראש ועדת העורכים של "שערים", בטאון המפלגה, אומר: "לעצם העניין, ודאי שמחוייבים להתנגד לקליטה שאינה ברוח היהדות המקורית. אולם אין להשתמש בהגדרות וביטויים שאינם תורמים לתיקון מעוות ואף מחריפים ומביאים לקרע בין כל חלקי העם. הביטוי "שמד" שהשתמש בו פרץ בדבריו, במקרה דנן אינו במקומו. שמד פירושו שכופים על יהודי לעבור לדת אחרת ולכפור בדתו ואין במקרה זה מצב דומה". הוא האשים את השר פרץ במחדל של קליטה רוחנית ואמר: "בעצם, המפתח המרכזי לקליטת העולים הוא בידיו ונראה שבשל כשלון הקליטה הרוחנית זורק השר את ההאשמות לכתובת הלא נכונה, כי מחובתו כממונה על הקליטה לפעול במקומות קליטה המתאימים ליהודי אתיופיה ולקליטתם ברוח המסורת ודרכי נועם".

חרדים המקורבים לרב שך מסתייגים גם הם מדברי השר פרץ ומביעים דאגה, שמא דבריו עלולים לעורר את חוגי השמאל לפעול לגיוס בני הישיבות לצה"ל.

חרדים השוללים את המדינה ושוללים את ישיבתו של פרץ בממשלה אמרו, ספק ברצינות ספק בלעג: פרץ רוצה להצטרף לליכוד ובדברי ההשמצה שלו הראה לשמיר את כרטיס הכניסה לליכוד. גם חוזרים בתשובה, יוצאי קיבוצים, הביעו מורת רוח מדברי פרץ ואמרו, כי מוטב שיפשפש במעשיו.

הערות: השר יצחק פרץ ששימש כשר הקליטה בתקופת עליית יהודי אתיופיה אמר בכנסת כי מי שמפנה עולים אתיופים לקיבוצים, גוזזר עליהם גזירת שמד.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עומדים בפרץ 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב קפלן 2, ירושלים (המשרד לקליטת העליה משנות ה-70 לערך) | רחוב ראב"ד 27, בני-ברק (ביתו של הרב שך) | אתיופיה | קיבוץ בארות יצחק (תנועת נאמני תורה ועבודה) | רחוב מאה שערים 24, ירושלים (בית ברינקר - אולם הסתדרות פועלי אגודת ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות