לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

רימון-יד הושלך לתוך מלון "המרכז" של סגן-השר פרוש


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 10/11/1991 (יום ראשון)
מלון "המרכז" בירושלים, שבבעלות סגן שר העבודה והרווחה, הרב מנחם פרוש מאגודת ישראל, ניזוק קשה מרימון-יד, שהושלך לתוכו אור ליום שישי. עשרות חלונות זכוכית נופצו לרסיסים והמסגרות נעקרו ממקומן. הנזק נאמד ביותר מ- 50,000 דולר.

באחת בלילה התעוררו מאות אורחי המלון לקול נפץ אדיר. האורחים שבאו להתוועדות בחצרות האדמו"רים, היו סבורים כי שוב נורו סקאדים על ישראל ונכנסו - כמו גם המתגוררים בסביבה - למקלטים.

כוחות הביטחון, שהגיעו מייד למקום, פתחו בחקירה, בכיוונים שונים: רקע לאומני, או יריבות במחנה החרדים. בעת הבחירות הקודמות לכנסת, נחבל פרוש, על רקע יריבות בין הסיעות השונות במחנה החרדי.

כיוון נוסף שחוקרי המשטרה בודקים - קשור לדברי פרוש בנוגע לראש ישיבת פורת יוסף בירושלים, הרב יהודה צדקה, שהיה האישיות הרבנית הדומיננטית בקרב עדות המזרח. הרב פרוש, בדברי הערכה למנוח, אמר, בין היתר, כי אביו, הרב משה גליקמן-פרוש שעמד בראש רשת החינוך לספרדים ובני עדות המזרח "בני ציון", הוציא את הרב צדקה ממערכת החינוך החילונית וקיבל אותו לבית הספר החרדי "בני ציון".

דברים אלה עוררו את רוגזם של תלמידי הרב צדקה, שראו בדברים פגיעה ברבם. הם פרסמו פשקוויל ובו דברי נאצה וביקשו את התנצלות הרב פרוש. הם טענו כי פרוש נהג שלא כראוי עם צדקה בילדותו.

פרוש אמנם התנצל, אולם הרוחות לא נרגעו ויש החושדים, כי תלמידי צדקה הם שזרקו את הרימון. כאשר נשאל פרוש על-ידי חוקרי המשטרה האם יש לו אוייבים? השיב בפסקנות: "אין לי".

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יחיאל מיכל פינס 2, ירושלים (מלון פרימה פאלאס לשעבר מלון המרכז)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות