לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מה יש לאופטיקאים נגד ביאת המשיח?


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | ציתוטים (עמוד 10) - 31/12/1991 (יום שלישי)
כפי שפורסם במדור זה לראשונה, הזמין הרבי מלובאביץ מקום ב- "ידיעות אחרונות" לידיעה הבלעדית על ביאת המשיח. הזמנת הפרסום נעשתה בעת ש ג'ודי ניר-מוזס, מבעלי העיתון, ביקרה אצל הרבי בברוקלין. עכשיו הגיע לידינו גם נוסח הידיעה המרעישה, כפי שפורסם בבטאון פנימי של חב"ד.

בעקבות הידיעה הותקן "טלפון אדום" שיעמוד "בשירות הגאולה" וישיב לשואלים בנושא גאולה ומשיח.

במסגרת ההכנות לביאת המשיח יש בפיו של הרבי מלובאביץ בשורה משמחת ומפתיעה לכל מרכיבי המשקפיים. הרבי אומר כי בקרוב מאוד לא יצטרכו יותר להשתמש במשקפיים לראייה מרחוק ולקריאה.

את דבריו ביסס על תפילת "שמונה עשרה", שבה נאמר "ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים". הפירוש הוא כי בבוא המשיח נראה בעינינו פשוטו כמשמעו בלי משקפיים, ואפילו אלה הזקוקים למשקפיים לעת עתה, ישחררם הקדוש ברוך הוא מהגבלה זו.

פרסום זה עורר דאגה בקרב רופאי העיניים והאופטיקאים. אלה מבקשים כי המשיח ידחה את ביאתו לזמן מה כדי שתהיה להם שהות לעשות הסבה מקצועית.

הבלעדיות שהבטיח הרבי מלובאביץ ל- "ידיעות אחרונות" על פרסום ביאת המשיח עוררה תרעומת אצל מקורבי המנוח רוברט מקסוול ב- "מעריב". קוראי העיתון שבבעלות משפחת מקסוול מוחים על כפיות הטובה של הרבי, שכן מקסוול עשה רבות למען פדיון ספרי חב"ד מספריית לנין במוסקבה.

כדי לפייס את אנשי "מעריב" הבטיח להם הרבי כי את הידיעה על ביטול הצורך במשקפיים הוא ימסור לפרסום ראשון ב- "מעריב".

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר ציתוטים 1991

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’) | רחוב עזריאל קרליבך 2, תל אביב (בית מעריב - מערכת והנהלת עיתון מעריב) | רחוב מוזס 2, תל אביב (בית ידיעות אחרונות - החל ממחצית שנות ה-70)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות