לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

זעם של השמצות הרב אלתר; אגו"י מתעבת המדינה ומתאווה לכספה


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | פעמי בחירות (עמוד 3) - 24/01/1992 (יום ששי)
תגובות נזעמות עוררו דבריו החריפים של יו"ר מרכז אגודת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה, הרב פנחס מנחם אלתר, שהשמיע בכנס המפלגה השנתי שהתקיים על שפת הכנרת.

בין השאר אמר אלתר, כי הציונות "הפגינה את אפסותה בגלל זיוף וצביעות שפשו בה, והדבר מתבטא בכך שרבים מבני הנוער נוטשים והולכים לשדות זרים ... במדינה הציונית הם מעצורים. הם לא מביאים עולים "לשמה", אלא בשביל הכסף, ואז אנו מגיעים למצב ש "לא תגנוב" - זה "לו תגנוב", "לא תרצח" - זה "לו תרצח", ואת השלישי לא אגיד בשביל כבוד הנוכחים (הכוונה ל- "לא תנאף" - נ.ז.)

תנועת נאמני תורה ועבודה, תנועה דתית ציונית א-פוליטית, גינתה בחריפות את התקפת הרב אלתר. "אגודת ישראל שוב יורקת לבור ממנה היא שותה. ביום בו היא תבעה מהמדינה הציונית מימון לדיור עבור 20,000 בחורי ישיבה משתמטים, היא האשימה את הציונות ברדיפת בצע. החרדים למיניהם מתעבים את המדינה הציונית אבל מתאווים לכספה. הצבועים האלה תובעים, לוקחים ומעלילים.

אמיר שחם, מנהל המרכז לפלורליזם יהודי בתנועה ליהדות מתקדמת, אמר כי דבריו של הרב אלתר מוכיחים פעם נוספת כי אין כל הבדל בין מפלגות החרדים המשתתפים בממשלה לבין נטורי קרתא. לדבריו, נטורי קרתא, שוללי הציונות, כורתים ברית עם אש"ף נגד ישראל. בעוד שבאגודת ישראל טוענים גם כן נגד ישראל והציונות, אך מצד שני נהנים לסחוט את תקציביה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר פעמי בחירות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | כנרת (סביר שהכנס התקיים קרוב למקום זה) | רחוב דוד המלך 13, ירושלים (מרכז התנועה ליהדות מתקדמת - רפורמית)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות