לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

מוחלים לבגין


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | ציתוטים (עמוד 10) - 26/03/1992 (יום חמישי)
מתברר כי בישיבת "מרכז הרב" בירושלים מוחלים למנחם בגין המנוח על החזרת סיני. 35 תלמידים בישיבה קיבלו על עצמם ללמוד משניות לעילוי נשמתו של בגין עד יום ה-30 לפטירתו. כל אחד קיבל עליו ללמוד פרקי משניות מסוימים, מתוך 65 הפרקים שנירשמו על לוחות המודעות.

היו שטענו כי לימוד מישניות לזיכרו של בגין עומד בניגוד גמור להשקפת ראש הישיבה המנוח, הרב צבי יהודה קוק, מייסד "גוש אמונים". הרב קוק האשים את בגין בהפקרת ארץ ישראל בגלל שהחזיר את סיני למצרים.

בישיבה מסבירים כי מאחר שביטאוני המפלגות החרדיות "הממוסדות" - אגודת ישראל ודגל התורה - שפכו על בגין לאחר מותו דליים מלאי חנופות וצביעות, שלא יועילו למנוח בעולם האמת כי אם לאינטרסים של המפלגות, מצאו לנכון בחורי הישיבה הלאומית "מרכז הרב" לתקן את המעוות וללמוד משניות לעילוי נשמתו. הלימוד, הם אומרים, יביא את נשמתו של בגין לגן העדן וגם יהיה תיקון עבור החזרת סיני.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר ציתוטים 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב הרב צבי יהודה 12, ירושלים (לשעבר רחוב קורות העיתים - קרית משה - ישיבת מרכז הרב (משנת 1964))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות