לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

בראיון לבטאון "עמודים" של הקיבוץ הדתי:

הרב לאו מצדד בגיוס בחורי ישיבה ובשירות לאומי לבנות


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 03/04/1992 (יום ששי)
ישראל לאו, הרב של תל-אביב, שרבים רואים בו מועמד עתידי לרב ראשי לישראל, מצדד בשירות לאומי לבנות דתיות, והוא בעד גיוס בחורי ישיבה.

בראיון שהעניק ל "עמודים", בטאון הקיבוץ הדתי, התייחס לפרסום שבניו לא שירתו בצה"ל, באומרו כי יש לו שני בנים בגיל גיוס - אחד שירת בצבא במשך ארבעה חודשים (שלב ב') ויש לו פנקס מילואים; והשני לומד בישיבה, והוא מניח שזה יהיה גם המסלול שלו. הוא הוסיף כי הוא עצמו אינו נוטה לנפנף בפטור ממילואים, שקיבל בגיל 50.

בעניין גיוס לצה"ל, לשלב ב', אמר כי דבר זה יתאפשר אך ורק בעקבות הידברות עם גדולי התורה וראשי הישיבות על אפשרות טירונות במסגרות דתיות, עם מפקדים דתיים. דבר זה יכול ליצור גשר בין דתיים לחילוניים.

הוא אמר, כי הפתרון לבעיה זו תלוי ברב שך. לו היו השרים או ראש הממשלה באים אל הרב שך לא בעניין קואליציה, אלא בעניין זה, ניתן היה, לדעת הרב לאו, למצוא פתרון לסוגיית הגיוס.

בעניין גיוס בנות לצה"ל, או שירות לאומי לבנות דתיות, גילה כי בתו התנדבה בתום לימודיה לשירות בבית-חולים. הוא הדגיש, כי הפעילו עליו לחצים לחתום על כרוז נגד שירות לאומי, אולם הוא סירב.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב שרת 65, תל אביב (ביתו של הרב ישראל לאו) | קיבוץ בארות יצחק (מזכירות הקיבוץ הדתי - מערכת עמודים)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות