לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

שיניים כשרות לפסח (2)


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | ציתוטים (עמוד 10) - 06/04/1992 (יום שני)
מאמריקה הגיעה בשורה משמחת לחרדים שיש להם שיניים תותבות. בגלל השיניים התותבות נתקלים החרדים בבעיה הלכתית של איסור עירוב בין מאכלי בשר ומאכלי חלב. הפתרון שמצאו לכך הוא שימוש בשתי מערכות של תותבות - אחת לבשר והשניה לחלב - דבר הגורם להוצאות רבות, שלא כל אחד יכול לעמוד בהן.

הבעיה חמורה הרבה יותר בחג הפסח, שאסור בו לאכול חמץ. החרדים נמנעים מהגעלת השיניים התותבות לקראת הפסח מחשש שהן עלולות להתקלקל במים הרותחים; ישנם אף הסבורים כי ההגעלה לא מועילה כלל. לכן רבים מהם מוציאים את התותבות מפיהם במשך ימי הפסח, מה שגורם להם סבל נוראי באכילת המצות הנוקשות.

כדי לפתור בעיה הלכתית זו המציא רופא שיניים חרדי מברוקלין פטנט ליצור שיניים חילופיות אך ורק לחג הפסח, "הכשרות למהדרין מן המהדרין" אבל זולות הרבה יותר - שתי מערכות שיניים עולות 150 דולר בלבד. החרדים בקהילת ניו-יורק נשמו לרווחה, ונודע כי גם בירושלים ובבני-ברק נתקבלו אצל רופא שיניים זה הזמנות לשיניים תותבות חילופיות לפסח.

דפים בנושא:


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר ציתוטים 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: 5824 14th Ave, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (Dr. Robert Adler - ספק השיניים התותבות הכשרות לפסח)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות