לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

יום הולדת 90 לרבי מלובביץ

רק חתן השמחה לא השתתף בחגיגה

הלובביצ'ר שוכב בביתו בברוקלין, משותק בחצי גופו; נציגי הימין הקיצוני ניצלו את האירוע ביד-אליהו לתעמולת בחירות


מאת: אלי ברנר, נח זבולוני ומרים פוקס. ניו-יורק
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 14/04/1992 (יום שלישי)
ים של מגבעות שחורות הציף אתמול בערב את איזור איצטדיון יד אליהו בתל אביב, ביניהם בלטו הטנקים של חב"ד. הסיבה למסיבה: יום הולדת 90 לרב מנחם מנדל שניאורסון, או כפי שהוא מכונה הרבי מלובביץ. למרבה הצער, חתן השמחה עצמו שכב באותה עת בביתו בברוקלין כשחצי גופו משותק.

בחוץ, ליד הקופות, חולקו משימות: חלק מהחסידים הצטופפו בתור לקנות כרטיסים, בזמן שחבריהם מתפללים ערבית. שערים 8, 9 ו-10 יוחדו לנשים, אך אבוי, כמחיצה הוצבה יריעת פלסטיק שלמעשה לא הסתירה כלום. כלומר, לא הסתירה את הנשים מעיני הגברים.

על מאות כלי רכב ליד האיצטדיון הונפו כרזות צהובות של פרספקס מואר: "היכונו לביאת המשיח".

מפלגות הימין הקיצוני לא החמיצו אתמול את ההזדמנות. הרי ידוע שהרבי תומך ללא פשרות בארץ ישראל השלמה. אנשי "כך" העמידו שולחנות להחתמת תמיכה בהתמודדותם בבחירות הקרובות; משאית של "התחיה" ניצבה במקום ועליה שלט גדול: "המערך והליכוד היינו הך, התחיה היא הימין האמין".

כמו בפעמים הקודמות, בתוך האולם שרר סדר מופתי. טלפונים, מכשירי קשר, חברות אבטחה, ומסכי טלוויזיה שהעבירו תמונות ומלל של הנואמים לכל פינות האיצטדיון. הרוחות הולהטו בעזרת זמר חסידי, ייבוא מיוחד מניו-יורק, אברהם פריד, שהגיע עם מערכת הגברה שלא היתה מביישת מופע רוק.

ב- 7.30 בערב האולם כבר היה מלא. על בימת הכבוד, ליד שער 6, ישבו הרב הראשי הספרדי מרדכי אליהו, הרבנים הראשיים של תל אביב - יפו, ראשי ישיבות מרחבי הארץ, חבר הכנסת אליעזר מזרחי (שירוץ בבחירות ברשימה עצמאית ותולה תקוות רבות בתמיכת רבים מחסידי חב"ד), ורבנים רבים. גם ח"כ רחבעם זאבי מ "מולדת" וח"כ אברהם ורדיגר נראו בקהל. וכמובן, גם השרים אבנר שאקי ומשה קצב, נציגי הממשלה. קצב נשא דברי ברכה והבהיר, כי ראש הממשלה ביטל באותו ברגע האחרון "בשל התפתחויות בלתי צפויות".

אחר כך עלו הנואמים, בזה אחר זה, ודיברו בשבחו של הרבי, "גדול הדור האחד והיחיד, משיח צדקנו".

גם השר קצב ניצל את המעמד והכריז, בסגנון בחירות מובהק, ש "לעולם ובשם תנאי, יהיה אשר יהיה המחיר, לא נסכים להקמת מדינה פלסטינית ביהודה, שומרון ועזה".

הרבי,שמשותק בחצי גופו כאמור, סובל מאירוע מוחי ומקשיי דיבור. הוא נמצא תחת השגחה רפואית מתמדת. לדברי עוזריו מצבו הולך ומשתפר, אך מקורות בקהילה מוסרים שמצב רוחו של הרב ירוד והוא גזר על עצמו שתיקה.

בברוקלין יחגגו היום חסידי חב"ד את יום הולדתו ה-90. לכבוד האירוע הגיעו חסידים רבים מכל העולם, סיפר אמש הרב לייב גרונר, עוזרו של הרבי מלובביץ'. אתמול בלילה עמדו להיערך שני כינוסים גדולים - האחד של נשות הקהילה, והשני כנס התוועדות לחסידים, שחלקו הראשון יהיה מיועד לתפילות לשלומו של הרב ואילו חלקו השני מיועד לחיזוק ועידוד החסידים.

היום אמורה לצאת תהלוכה של 91 טנקי מצווה (כמספר שנות הרב ועוד אחד לשנה הבאה), שתעבור ברחובות ברוקלין. כל טנק מצוות יהיה מאוייש במספר חסידים שיחלקו נרות שבת ומצות לפסח, ויציעו לגברים היהודים להניח תפילין. בנוסף, יפיצו החסידים ספרונים המתארים את חוקי היהדות.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יגאל אלון 51, תל אביב (איצטדיון יד אליהו (כיום היכל מנורה מבטחים)) | 770 Eastern Parkway, Crown Heights, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (מגורי הרבי מלובביץ’)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות