לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

עוסקים במכנסיים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | ציתוטים (עמוד 10) - 04/06/1992 (יום חמישי)
בעיצומה של מערכת הבחירות לכנסת במפלגות החרדיות, מוצאים להם החרדים זמן לעסוק בבעיות שלא מן העולם הזה. לאחרונה התעוררה בקרב הרבנים מחלוקת בסוגייה איזה עיצוב היה למכנסיים של הכהנים בבית המקדש: האם היו צמודים לגוף או רחבים.

השאלה התעוררה בעקבות ביקורו של הרב מנשה קליין, ראש ישיבה מברוקלין, בסמינר לבנות "בית יעקב" בתל-אביב, שם הראו לו תערוכה של כלי המקדש ובגדי הכהנים בשעת עבודת הקודש.

בשובו לברוקלין שיגר הרב קליין מכתב למנהל הסמינר, בנימין שצ'רנסקי, ובו העיר לו כי המכנסיים של הכהן, כפי שהוצגו בתערוכה, עומדים בניגוד למה שמתואר במקורות. קליין הביא סימוכין ממסכת נידה, שם נאמר: "מכנסי כהנים למה הן דומין, כמין פמלניא (סינור רחב) של פרשים (או לפי גירסה אחרת של "פרושים", כלומר צנועים), למעלה עד מתניים, למטה עד ירכיים, ואין להם בית הנקב ולא בית הערווה". כלומר המכנסיים תלויים ורחבים למטה, שלא יחממו את איבר המין ויביאו חס וחלילה את הכהנים לידי קרי בשעת עבודת הקודש שלהם.

רב דוד אלבוים מירושלים, שהוא "משוגע" לעניין בית המקדש וכליו ובגדי הכהנים ואורג במו ידיו אבנטים ותופר מכנסי כהנים, נקרא להכריע בין הדעות. אלבוים פסק כי המכנסיים של הכהנים דומים למכנסיים שלנו, אבל רחבים יותר. ועל כך נאמר: "שני כתובים המכחישים זה את זה, עד שיבוא הכתוב השלישי ויכריע ביניהם".

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר ציתוטים 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב עלי הכהן 17, ירושלים (תנועתו של הרב דוד אלבוים) (התנועה לכינון המקדש) | 1578 53rd street, Brooklyn, ניו יורק, ארצות הברית (ישיבתו של הרב מנשה קליין) (ישיבת בית שערים - בורו פארק) | רחוב יצחק אלחנן 4, תל אביב (סמינר בית יעקב)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות