הפצת "
מגילת רות" ובתוכה
תעמולת בחירות של
הליכוד בבתי-הכנסת בירושלים עוררה תגובה חריפה מצד המתפללים, שניסו לקרוע את המגילה לגזרים.
עם כניסת
השבת חילקו צעירי ליכוד בבתי-כנסת שי
לחג השבועות מה "חטיבה הדתית" בתנועה בצורת "מגילת רות", שעל שערה מופיעה אשה, ספק רות המואביה, ספק רות
הגיורת, רעיית
עמרם בלוי המנוח, ראש "
נטורי קרתא", ובמקום "אקדמות מילין" (הקדמת מילים), שיר שחיבר רבי מאיר בן יצחק נהוראי שחי בוורמייזא בימי
רש"י במאה ה-11 והמשמש פתיחה לפרשת מתן תורה, הכניסו פנייה של ח"כ
אהרן אבו-חצירא, יו"ר החטיבה הדתית בליכוד, הקורא להצביע לליכוד.
הגבאים, שהפצת המגילה עוררה את רוגזם, מצאו סימוכין במקורות משנה שבת
ורמב"ם הלכות שבת, לקרוע את המגילה - שם נאמר: "כל המקלקלין (בשבת) פטורין", כלומר אין מחייבים על השחתת חפץ בשבת. חרף זה פנו אל הרב ב- "שאלת חכם", ולאחר עיון קצר, פסק הרב שאסור לקרוע את המגילה, כי באותה משנה וברמב"ם ישנו תיקון להלכה זו: "כל המקלקל על מנת לתקן, חייב", כלומר קריעת מגילת הליכוד עשויה להביא אנשים לא להצביע ליכוד וזה יביא לתיקון המדינה ...
יחד עם זאת, ביקש הרב לגנוז את המגילה ואסר לקרוא בה בשעת
התפילה בנימוק כי כל הקורא במגילה זו הינו בבחינת "טובל ושרץ בידו". הרב סתם ולא פירש מישהו השרץ ...
צולם במכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות
למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By