לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

החרדים והבחירות

עובדי עגל הזהב הציוני


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | עניינים (עמוד 13) - 09/06/1992 (יום שלישי)
החרדים הקיצונים עוסקים בימים אלה ב "חשיפת פרצופם האמיתי של המפלגות החרדיות ועסקניהן" הרצים ל "כנסת הכופרת" מתוך "תאוות בצע"

הקמת הבלוק הטכני של ארבעה גופים חרדיים - אגודת ישראל, "דגל התורה", פועלי אגודת ישראל (פא"י) והרב פרץ ("מוריה") - עוררה תגובות חריפות בקרב חוגים חרדיים קיצוניים השוללים את קיומה של מדינת ישראל - המדינה "הכופרת" כלשונם.
חרדים אלה, שאינם מכירים במדינה ובמוסדותיה, מהרהרים בקול רם אם יש באמת בהקמת הבלוק קידוש השם, כפי שטוענים יוזמיו, ואם הכל נעשה לשם שמים, או שמא ההיפך הוא הנכון. חרף הרוממות והשלום שנישאו בפיהם של מארגני הבלוק ויוזמיו, טוענים מבקריהם מקרב החרדים, כאשר הגיע בשעת המשא-ומתן הצורך לוותר ולו במקצת על ה "שלל" המיוחל, פרחו ונעלמו באוויר כל אהבת השלום והרעות וקידוש-השם של העסקנים.

החרדים הקיצונים מאשימים את - אגודת-ישראל ו "דגל התורה" - ברדיפת שררה. הם רואים דוגמה במפלגות השמאל, שהצליחו להקים חזית אחת מבלי להתבזות ברבים, כפי שהתבזו, לטענתם, שתי המפלגות החרדיות האלה. אבל את החשבון הנוקב עושים החרדים בראש וראשונה עם שר הקליטה, יצחק פרץ. הם מכנים אותו ה "רב", בלי להזכיר את שמו. לדבריהם, הוא האחראי לכך שהממשלה ה "ציונית" מעבירה על דתם מאות-אלפי עולים, שהגיעו מחבר העמים. "אותו רב הכריז השכם וערב כי נפשו חשקה בתורה וכי הוא פורש מעסקנות ציבורית, והנה" ; טוענים הקיצונים, "לא הספיק הצבע להתייבש מעל דפי העיתונים והוא התחיל לזמר זמירות אחרות על הקמת מפלגה חדשה, והוא לא נח ולא שקט עד שלא שוריין לו מקום בטוח בבלוק של אגודת-ישראל ודגל התורה".

השניה בתור אצל חוגי החרדים האלה היא אגודת-ישראל. פעם היו הקיצונים חלק בלתי נפרד ממנה, אבל הם פרשו כאשר אגודת-ישראל התקרבה לציונות ול "עגל הזהב הציוני". רק לפני ארבע שנים יצאו ראשי ה "אגודה" למלחמה על כל מה שנראה בעיניהם כ "החרמת עדה שלמה" - טוענים מבקריהם - ועל עקרון זה היו סבורים שכדאי להם להתפלג ולמרוד באלה שהיו עד אז מורי דרכם (הרב שך). ועם זאת, כאשר התעורר החשש שלא יעברו את אחוז החסימה, שכחו את כל ההשמצות וההכפשות ואת קיתוני הבוז והחרפות ששפכו אז על יריבתן, ומיהרו להתאחד עם "דגל התורה" ולנטוש את בעלי-בריתם, חסידי לובאביץ', שהביאו לנצחון אגודת-ישראל בבחירות הקודמות לכנסת.

למפלגה השלישית בבלוק, "דגל התורה", מזכירים החרדים-הקיצונים, שפא"י היתה בשבילה כמו מטלית אדומה לשור בזירה, אבל אנשי "דגל התורה" הסכימו להתאחד גם עם שנואי נפשם, פא"י. למען הדיוק, הם הסכימו בתנאי שלא יוזכר שמם, כפי שהתבטא הרב יעקב קצנלבוגן, יו"ר פא"י בירושלים והאיש החזק במפלגה: "את פא"י החביאו מתחת השטיח" (יצויין, שבראש הבלוק עומד בעל מפעל השטיחים אברהם שפירא).
כבר נאמר במקורות, טוענים הקיצונים, ש "כל מקום שאסרו חכמים למראית עין אפילו בחדרי חדרים אסור", והם מזכירים נשכחות: פא"י הלכה פעם לבחירות ברשימה ציונית (מצ"ד) ונציגה אף נבחר לכנסת ברשימה ציונית זו. כיום, אוי לאותה בושה, הוכשרה פא"י לבוא בקהל עם אנשי "ההשקפה" (הרב שך) של קנאי בני-ברק, שהזניחו את חסידי בעלז, אף שהחסידים הלכו עם "דגל התורה" כברת ארץ גדולה.

את ה "בלזאים" מכנים החרדים-הקיצונים "לא יוצלחים גמורים", "שלומיאלים". לפני ארבע שנים, הם מזכירים, הסכימו אנשי אגודת-ישראל לתת לחסידי בלז את המקום החמישי ברשימתם לכנסת, אבל ה "בלזאים" סירבו , כי חשבו שהמקום אינו ריאלי. הם פנו אל "דגל התורה", מי שהיו בשעתם שנואי נפשה של אגודת-ישראל, ובשל כך הפסידו מקום בטוח לכנסת. כיום, כאשר "דגל התורה" חוזרת לחיק אגודת-ישראל, היא זונחת את ידידיה, ש "כיסו את ערוות המפלגה הליטאית-מתנגדית הזו בעלה-תאנה של ציבור חסידי". קל לשער, על-פי התבטאויות אלה ואחרות, שהבלזאים לא יצביעו הפעם בעד הבלוק שבו שולטת אגודת-ישראל.

שוב ושוב קוראים החרדים הקיצונים לציבור להיבדל מהמפלגות החרדיות ועסקניהן, "שכל מעייניהם נתונים להשבעת תאוות השררה שלהם ולמילוי כיסי מפלגותיהם ושהוליכו חלק גדול של היהודים החרדים למדרון רוחני - והכל בגלל בצע כסף".

הם מונים אחד לאחד את כל חטאיהם: חינוך מיליוני ילדים לכפירה ומינות; הפקרות, חילולי שבת וכל הקודש; הפצת נבילות וטריפות, ביצוע בכפיה של חוקי סדום ועמורה ומשפטים עכומיי"ם של הכנסת; חוקים הפוגעים בכל התורה כולה, שעליהם נאמר "יהרג ובל יעבור" והם "גילוי עריות, שפיכת דמים ועבודה זרה"; התבוללות עם כל מיני פסולי חיתון, ביחוד בין אנשי העלייה ההמונית מחבר העמים, הפיכת כל הארץ למערת פריצים ופרוצות, הפצת תמונות תועבה, הסתה והדחה להתפקרות מכל עול של תורה ודת ישראל סבא, פריצה בצניעות, ניוול מתים, חיטוטי שכבי (ארכיאולוגיה בבתי הקברות), גיוס בנות לצה"ל, שירות לאומי.

"החרדים הציונים" הם, לטענת הקיצונים, שותפים לדבר עבירה, ויש להם יד "בכל התועבות האלה" משום שהם משתתפים "בממשלה המינית ובכנסת הכופרת, שכל יסודה ויניקתה נמשכת מאז חוזה המדינה הרצל שח"ט (שחיק טמיא - ישחק הטמא), ושחוקיה עומדים בסתירה גמורה ובניגוד משווע לחוקי התורה מסיני, ויש בהם משום הצהרה של מרידה נגד ה' ותורתו הקדושה, שנעשה בריש גלי וביד רמה". וכבר נאמר: כל המחלל שם שמים ברבים נפרעין ממנו בגלוי - מזהירים הקיצונים.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר עניינים 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: ירושלים (שכונות חרדיות) | רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב הרב כהנמן 86, בני-ברק (בית "דגל התורה") | רחוב פרישמן 64, תל אביב (הסתדרות פועלי אגודת ישראל)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות