לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

ארגון "בני תורה" של ש"ס:

על מה רעשה הארץ? האם רפול טוב יותר מאלוני?


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | מתחלפים (עמוד 4) - 14/07/1992 (יום שלישי)
אנשי ש"ס יצאו במתקפת-נגד חריפה, בתגובה להתקפה של גדולי התורה הליטאים על הצטרפותם לקואליציה בראשות יצחק רבין.

ארגון "בני תורה" של ש"ס שואל: "על מה רעשה וגעשה הארץ? וכי רפול או אישיות אחרת מהמערך יותר טובה בתיק החינוך מאשר שולמית אלוני ?" הארגון מגלה, כי בידי ש"ס הופקד מכתב מיצחק רבין, בהסכמת שולמית אלוני, בו נאמר שלא ייפגע לימוד ערכי היהדות בבתי-הספר. "מינוייה של אלוני נעשה מפני שלא היתה ברירה אחרת, וש"ס הצליחה להשיג את ההסכם הטוב ביותר מבחינתה".

"לפי ההסכם, תשלוט ש"ס בתיק הפנים, וגם על תיק הדתות בבוא העת, ובתיק החינוך תשלוט ש"ס על כל הכספים המיועדים לבתי-הספר החרדיים כמו החינוך העצמאי וכו'. כן הובטח לש"ס סגן שר במשרד השיכון והבינוי, שבעבר כיהן בה הרב אברהם רביץ מדגל התורה. לסגן שר השיכון תהיינה סמכויות לבניית פרוייקטים לחרדים. כן הובטחה לש"ס שליטה במינוי רבנים ודיינים. עד היום היה תחום זה בידיה הבלעדיות של המפד"ל", נאמר.

הארגון מוסיף ושואל: "מה נשתנו הדברים, שעד יום ה' היתה תנועת יהדות התורה על סף ההסכם עם העבודה, אף שהיה ידוע בבירור שרפול או שולמית אלוני יכהנו כשר החינוך, ורק לאחר שהתפרסם ההסכם המלא עם ש"ס נשתנו פני הדברים מקצה אל קצה ?".

ארגון "בני תורה" פונה אל בני-התורה הספרדים, ואומר ש "הגיע הזמן שנעמוד בקומה זקופה, ונקבל את מרותם של מר"ן ורבנן שליט"א ללא מורא וחת, כי מי לנו גדולים וענקים מחברי מועצת חכמי התורה, אשר דעתם דעת תורה אמיתית, שהתכנסו במשך שעות מרובות ובשיקול דעת וחשבון נפש מקיף ישבו ובחנו את כל האפשרויות, והחליטו בכורח המציאות ובמצב שנוצר להצטרף לממשלה".

לחברי הכנסת מש"ס הם פונים בקריאה נרגשת, בל יעיז איש מהם להפר את החלטתם של חברי ומועצת חכמי התורה.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר מתחלפים 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב ישעיהו פרס 2, ירושלים (מרכז אגודת ישראל) | רחוב יפו 216, ירושלים (מפלגת ש"ס) | רחוב הירקון 110, תל אביב (מושבה בעבר של מפא"י מפלגת העבודה)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות