לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

אלוני "כיכבה" בדרשות השבת שנשאו רבנים בבתי-כנסת בירושלים


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 3) - 04/10/1992 (יום ראשון)
שרת החינוך והתרבות, שולמית אלוני, עמדה אתמול במרכז הדרשות של "שבת שובה" שנשאו רבנים בבתי-כנסת בירושלים.

רבנים מבית מדרשו של הרב שך החרו אחריו, תקפו את אלוני במלים חריפות ובוטות וקרעו "קריעה" על דבריה. גם רבנים ציונים-לאומיים התבטאו בחריפות נגד אלוני, אולם ביתר מתינות מאשר החרדים.

בדרשה שנשא הרב הראשי לישראל, אברהם שפירא, באולם ישיבת מרכז הרב בירושלים בפני קרוב לאלף מאזינים, לא הזכיר במפורש את אלוני אולם התייחס לדבריה ואמר בין היתר: "לפי השקפת היהדות בכל מקום שמתחלל שם שמים בהשמעת דעות זרות וכוזבות נגד התורה, עלינו להרבות בפעולות שיש בהן קידוש השם".

שפירא אמר כי בתקופה הזאת, כאשר יש מי שמבזים שם שמים ברבים, דווקא אז עולה יותר חשיבותו של הכהן הגדול שהוא הביטוי לערך הממלכתי של היותנו עם יהודי. "יש צורך להרבות בתשובה ובקידוש השם כנגד חילול השם הנורא של מי שמתוך כל המצוקות והבעיות, עניינו להרבות כפירה ולמנוע את האמונה והאופטימיות של הלבבות".

הראשון לציון, מרדכי אליהו, אמר בדרשתו בבית-הכנסת "קהל ציון" במרכז ירושלים: "יש להגביר את לימוד התורה, תוך שימת דגש על בריאת העולם בשישה ימים ועל מעשי הבריאה כפי שנכתבים בתורה, דווקא על-רקע האימרות הכפרניות הנשמעות בתקופה זו. דלתות התשובה אינן ננעלות גם בפני אלה שאומרים דברי כפירה ורחוקים מן התורה".

פטרונה של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, נמנע גם בסוף השבוע בדרשות שנשא בבתי-כנסת בירושלים מלהתייחס לפרשת אלוני.

הערות: שולמית אלוני בעת כהונתה כשרת החינוך והתרבות העלתה את חמתם של החרדים במספר אימרות, ביניהן השוואה בין האבולוציה לסיפור הבריאה, דרישה לומר בתפילת יזכור לחללי צהל "יזכור עם ישראל" וגם שהיא מוכנה לנסיגה מלאה מהגולן תמורת שלום עם סוריה.


© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר דבר - חדשות 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב יפו 91, ירושלים (בית הכנסת "קהל ציון" - שכונת נחלאות) | רחוב הרב צבי יהודה 12, ירושלים (לשעבר רחוב קורות העיתים - קרית משה - ישיבת מרכז הרב (משנת 1964)) | דרך השדות 73, כפר שמריהו (ביתה של שולמית אלוני)
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות