לדוגמא: הרב שך | "הרב שך"
חפשו

המפד"ל הכשילה את הציבור הדתי


מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | ציתוטים (עמוד 10) - 27/10/1992 (יום שלישי)
המפד"ל הכשילה את הציבור הדתי בחילול שבת מבלי להתכוון לכך. זאת באמצעות העלון "שבת בשבתו" המופץ בבתי הכנסת על-ידי המרכז לחינוך הדתי בישראל.

בעלון שיצא לקראת שבת "בראשית" פורסם כי הדלקת הנרות בירושלים היא בשעה 3.59 ובתל-אביב 4.17, בעוד שהזמנים הנכונים מאוחרים יותר (ירושלים: 4.24, תל-אביב: 4.42). בהקדמת השבת אין כל פסול, נהפוך הוא. כמו שנאמר: "דורשי ה' זרע אברהם אוהבו המאחרים לצאת מן השבת וממהרים לבוא". אולם העלון הקדים גם את יציאת השבת ב-20 דקות ובכך הביא לחילול שבת בפרהסיה, שכן רבים נהגו לפי הזמנים שפורסמו בעלון.

יצויין כי מאז כינון הממשלה החדשה הפסיק משרד הדתות לפרסם את הדף המיוחד המדווח על פעילות המשרד, וטוב שכך. שכן הדף היה רובו ככולו פרסומת ושבח לשר הדתות. אולם במקביל הופסקה התמיכה הכספית בעלון "שבת בשבתו", מה שהביא לפגיעה ברמתו.

© הזכויות על עיתון "דבר" שייכות למכון לבון - מכון לחקר תנועת העבודה והחלוץ על-שם פנחס לבון
Powered By Click for details


דבר ציתוטים 1992

לחצו על המפה לתצוגה מדוייקת ואפשרות לצפייה בכתבות מאותו אזור.
במפה זו מופיעות הכתובות הבאות: רחוב אבן גבירול 157, תל אביב (המוציא לאור של שבת בשבתו לפני שעבר למכון צומת) (הסתדרות הפועל המזרחי בארץ ישראל - משכנה הקודם) | רחוב יפו 30, ירושלים (משרד הדתות (משכנו הישן))
 

ייזום והקמת האתר - אלי זבולוני - עולמות אפשריים בע"מ עולמות אפשריים בע"מ © 2010-2024 - עיצוב: סטודיו פיני חמו

© האתר ranaz.co.il והתוכן המצוי בו מוגנים בזכויות יוצרים. כל זכויות היוצרים על תוכן האתר שייכות לילדיו של נח זבולוני
כל התמונות באתר (אלא אם כן צוין אחרת) הן פרי יצירתו של אלי זבולוני בעל הזכויות בהם. אין לעשות בהן כל שימוש או לשנותן ללא הרשאה מפורשת מיוצר התמונות.
אין להעתיק, לשכפל, לחקות או לעשות כל שימוש בתוכן שבאתר ללא רשות בעלי הזכויות.
בקשות לשימוש בתוכן כלשהוא מהאתר יש לשלוח דרך דף צרו קשר.
הצהרת נגישות